• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222119
+
-

کوچ درختان حاشیه بزرگراه صیادشیرازی به منطقه‌ای امن

پیرو انتشار خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و همچنین تذکر یکی از اعضای شورای شهر در دویست‌و‌بیست‌وپنجمین جلسه شورا درباره قطع درختان در بزرگراه صیاد شیرازی، روابط‌عمومی شهرداری منطقه 7 اعلام کرد که درختان در بزرگراه صیاد شیرازی قطع نشده‌اند بلکه براساس رأی کمیسیون ماده ۷، این درختان که تعداد مشخصی هستند و به‌دلیل اجرای عملیات پروژه زیرگذر میدان سپاه جابه‌جایی آنها ضروری بود، دوباره در محدوده منطقه کاشته شده‌اند. این عملیات به‌صورت کامل زیرنظر کارشناسان فضای سبز و قبل از عید انجام شده است؛ به‌طوری که هم‌اکنون همه درختان در شرایط مناسبی قرار دارند.
آنطور که شهرداری منطقه 7 اعلام کرده، با توجه به لزوم عملیات کارگاهی در ابتدای خیابان صیاد شیرازی و لزوم تعریض بزرگراه هیچ راهی جز جابه‌جایی این درختان وجود نداشت، بنابراین تمامی مراحل قانونی برای انجام این کار انجام شد و تمامی اقدامات کارشناسی لازم برای حفظ این درختان رعایت شد و هیچ نگرانی‌ای درباره این درختان وجود ندارد.
براساس اعلام روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۷، پروژه زیرگذر میدان سپاه برای اتصال مسیر غرب به شرق خیابان خواجه نصیر غربی و جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی و به‌منظور رفع راهبندان ترافیکی سنگین و تسهیل تردد در رینگ پیرامونی میدان سپاه و مسیرهای منتهی به آن و رفع گره‌های ترافیکی واقع در خیابان خواجه نصیر غربی در دستور کار قرار گرفته است. این طرح پس از ارائه در کمیسیون معابر شهر تهران و تصویب آن توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در دستور کار منطقه قرار گرفت و پس از اتمام فاز صفر و یک آن وارد فاز دوم شده است. در فاز نخست تمامی زیرساخت‌ها از قبیل خطوط آبرسانی، مخابرات، مترو و پروژه احداث تونل شهید متوسلیان بررسی شد تا تداخلی در مسیر این خطوط و پروژه‌ها با این طرح نباشد و پس از بررسی طرح توسط کارشناسان مربوطه و متولیان امر، طرح به سازمان فنی و مهندسی عمران شهر تهران که مجری این طرح خواهد بود، ابلاغ شد.
بنا بر اعلام روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۷، در حال حاضر شناسایی معارض‌های طبیعی درختان و اصلاح هندسی‌های پیرامون میدان انجام و تأییدهای لازم از واحدهای ذیربط اخذ شده است و طی برنامه‌ریزی زمانی تعیین شده، پروژه به اتمام خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید