• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68465
+
-

ماینرهای شیراز غافلگیر شدند

این سو و آن سوی استان
ماینرهای شیراز غافلگیر شدند

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۱۷ دستگاه ارز دیجیتال به ارزش ۳۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در یک عملیات ضربتی و در بازرسی از ۱۰ انبار در شیراز خبر داد. 

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم «رهام بخش حبیبی» گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق دستگاه تولید ارز دیجیتال، مأموران پلیس آگاهی استان از وجود تعداد زیادی از این دستگاه‌ها در ۱۰ انبار در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
 
حبیبی با بیان این‌که مأموران پلیس آگاهی استان به همراه کارشناسان شرکت برق در یک عملیات ضربتی موفق شدند در بازرسی از آن انبارها، تعداد ۲۱۷ دستگاه ارز دیجیتال کشف کنند افزود: در این خصوص ۶ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
 
فرمانده انتظامی استان با اشاره به این‌که برابر نظر کارشناسان، ارزش دستگاه‌های مکشوفه ۳۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد جامعه، در صورت اطلاع از این‌گونه موارد، موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

ارز دیجیتال یا بیت‌کوین را به عنوان نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز می‌شناسند. در سال‌های اخیر ارزش بیت‌کوین در بازارها از چند صدم دلار آمریکا به هزاران دلار افزایش پیدا کرده است.
 با همه‌گیر شدن استخراج بیت کوین مؤسسات و مراکز تجاری بیشتری در ازای پول، این ارز دیجیتال را می‌پذیرند. همین ویژگی باعث شده که بیت‌کوین بتواند به عنوان ارز دیجیتالی جهانی توجه افراد بسیاری را به خود جلب کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید