• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223211
+
-

نمایش‌هایی که رکورددار فروش شدند

بهار امسال ظاهرا فصل نمایش‌های پرفروش است. با حضور بازیگران شناخته ‌شده تئاتر و سینما حالا نمایش‌هایی روی صحنه است که در روزهای پیش‌فروش بلیت و شب‌های اول اجرا با مخاطبان بسیاری روبه‌رو بوده‌اند.
به گزارش همشهری آنلاین، در دهه80 و در دورانی که اتفاقا نمایش‌ها بسیار دیده می‌شد و گروه‌های نمایشی تازه‌نفس و البته کاربلد فعال بودند، صحبت از فروش نمایش‌ نمی‌شد. به جای آن حرف از استقبال مخاطب بود، اما حالا مدتی است در تئاتر مثل سینما میزان فروش حرف اول را می‌زند. بهار امسال هم نمایش‌هایی روی صحنه رفت که با توجه به دور قبلی اجراها، فروش‌شان تضمین شده بود یا بازیگرانی داشتند که به این فروش کمک می‌کردند.
نمایش «چه‌ کسی جوجه‌تیغی را کشت» با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری بهرام افشاری یکی از نمایش‌هایی است که طبق اطلاع روابط‌عمومی‌ تماشاخانه شهرزاد در 6 روز پیش‌فروش بلیت و با احتساب 2 اجرا در روز 4میلیارد تومان فروش داشته است. این نمایش البته در دور قبلی اجراها هم فروش کم‌نظیری داشت. بنابراین چنین فروشی دور از ذهن نبود.
از طرف دیگر نمایش «گالیله» با متنی از برتولت برشت و به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور هم افتتاحیه موفقی در تئاترشهر داشته است. این نمایش در 3 روز اول اجرا بیشتر از 300میلیون تومان فروش داشت که رقم قابل‌توجهی است، ضمن اینکه با توجه به ضریب اشغال صندلی‌ها در سالن اصلی تئاترشهر در هر اجرای این نمایش 98درصد صندلی‌ها پر بوده که اگر به همین ترتیب تا اردیبهشت و خرداد ادامه پیدا کند، این نمایش رکورددار فروش در تئاترشهر خواهد شد.
گالیله از متونی است که اجرایش همیشه با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. حمید سمندریان که این متن را ترجمه کرده است، سال‌ها در آرزوی اجرا بود و از آن به‌عنوان وصیت‌نامه تئاتری خود اسم می‌برد، اما هیچ‌وقت امکان به صحنه بردن آن را به دست نیاورد. اجرایی هم که الان در تئاترشهر روی صحنه است، برای چند روز به مشکل برخورد کرد و دیرتر از زمان اعلام شده اجرایش را شروع کرد که می‌تواند دلیل مهمی برای چنین استقبال و فروشی باشد.
اتفاق جالب دیگر استقبال فوق‌العاده از نمایش «امشب به صرف بورش و خون» کار صابر ابر با بازی خود اوست. بلیت‌های این نمایش که از امشب اجراهایش را شروع می‌کند، تا 25 اردیبهشت پیش‌فروش شده است و برای بقیه اردیبهشت هم برای هر روز یک یا 2 بلیت برای خرید وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید