• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68187
+
-

آتش‌سوزی در گندمان مهار شد

مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بروجن از مهار آتش‌سوزی در ۱۰۰هکتار از مراتع بخش گندمان خبر داد. «اسماعیل یزدانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این آتش‌سوزی در ارتفاعات روستاهای ده‌توت، ده‌علی، ده‌باغ و دوراهان رخ داد. 

وی گفت: این آتش‌سوزی خسارت جانی نداشت اما بخش زیادی از باغ‌ها و مراتع بخش گندمان دچار حریق شد. یزدانی با تاکید بر این‌که دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به بخش‌هایی از آتش‌سوزی میسر نبود، آتش با استفاده از آتش‌کوب و کمک جوامع محلی مهار شد. فرماندار شهرستان بروجن نیز از مهار آتش‌ مراتع بخش گندمان خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی با فعالیت بیش از ۵۰ نفر از مردم، اعضای مدیریت بحران، آتش‌نشانی، یگان حفاظت منابع طبیعی و هلال احمر مهار شد.

 به گفته «مسعود ملکی»، علت این آتش‌سوزی مشخص نیست اما بر اساس مشاهدات درصد زیادی از مراتع این بخش طعمه حریق شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با اشاره به مهار آتش افزود: ۵ اکیپ از منابع طبیعی استان و شهرستان‌های لردگان و بروجن به محل حادثه اعزام شدند. «علی محمدی‌مقدم» افزود: اکیپ‌های منابع طبیعی در محل حادثه مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه به مهار آتش بپردازند. در سه‌ماه نخست امسال وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی، مراتع و جنگل‌های استان ۶۰ درصد افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید