• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68021
+
-

بهره‌برداری از 47 طرح آبخیزداری هرمزگان تا هفته دولت

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، امسال با پیشرفت ۳۳ درصدی در بین سایر استان‌ها، رتبه دوم اجرای طرح‌های صندوق توسعه ملی را به دست آورد. 

به گزارش ایرنا، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با باین این مطلب گفت: هم‌اکنون ۴۷ طرح آبخیزداری با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. 

«امید ذاکری» در یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی صندوق توسعه ملی ۹۸ افزود: با توجه به میزان مشارکت خوب مردم بشاگرد در اجرای سازه‌های کوچک آبخیزداری، این اداره کل برای تأمین مصالح، نقشه و نظارت در همه شهرستان‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند. 

وی بیان کرد: این سازه‌ها علاوه بر اثرگذاری بر پیشگیری و کاهش خطر سیل‌های مخرب و تنظیم جریان‌های سطحی حوزه‌های آبخیر، باعث تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش و کنترل فرسایش خاک نیز می‌شود. 

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از آثار مهم اجرای عملیات آبخیزداری، افزایش زمان فاصله بین شروع بارندگی و وقوع سیلاب به میزان ۲۰ دقیقه است. 

از مساحت 7 میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری هرمزگان، 6 میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، 4 میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید