• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 22 آبان 1402
کد مطلب : 208933
+
-

ساخت 10آب‌شیرین‌کن جدید در هرمزگان

در سال1392 که تولید آب آشامیدنی با آب‌شیرین‌کن‌ها در سطح کشور آغاز شد، ۹۱هزار مترمکعب توسط ۲۴سایت در شبانه روز آب آشامیدنی تولید می‌شد. حالا گفته می‌شود که تعداد سایت‌ها به ۹۶ و تولید آب آشامیدنی به ۵۷۵هزار متر مکعب درشبانه‌روز رسیده است. از ۹۶سایت آب‌شیرین‌کن‌ در کشور 41سایت در هرمزگان فعال هستند که ۲۶۵هزار مترمکعب آب آشامیدنی در شبانه‌روز تولید می‌کنند. حالا گفته می‌شود 10سایت جدید در این استان در حال ساخت است.

افق آب‌شیرین‌کن‌ها تا پایان دولت
به گزارش همشهری، استفاده از آب نامتعارف و شیرین‌سازی آب دریا در دنیا مرسوم است و طبق گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در حال حاضر 80قرارداد با بخش‌های مختلف برای شیرین‌سازی آب دریا داریم که 2.3میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است و از مسیر این 80قرارداد حدود 502هزار مترمکعب در شبانه‌روز آب شیرین‌سازی و در اختیار مردم قرار داده می‌شود. هاشم امینی با بیان اینکه 20قرارداد نیز در حال ساخت آب شیرین‌کن که حدود 777هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود و 143هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت ما اضافه می‌کند، تأکید کرده است که در پایان دولت با تامین 645هزار مترمکعب آب شیرین‌شده از دریا به‌صورت سالانه 3میلیون نفر در مناطق نوار ساحلی جنوبی تحت پوشش منابع آب شرب  قرار می‌گیرند.

سهم هرمزگان از آب‌شیرین‌کن
بیشترین آب شیرین‌کن در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر قرار دارد و حالا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان می‌گوید برای جبران و رفع کمبود آب در استان ۱۰مجتمع جدید شیرین‌سازی آب دریا با ظرفیت بیش از ۳۵هزار مترمکعب در شبانه‌روز در دست ساخت است. عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه این سایت‌های آب شیرین‌کن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود و با بهره‌برداری کامل آن، ۱۵۰روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند، می‌افزاید: بیشتر این آب شیرین‌کن‌ها در سیریک، قشم، بندرعباس، بندرلنگه و بستک است و حداقل ۵۰درصد این سایت‌های آب شیرین‌کن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. به‌گفته او، آب‌ آشامیدنی 35درصد جمعیت استان، 100درصد جمعیت جزایر، 100درصد جمعیت 4شهر و 50درصد جمعیت بندرعباس از آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید