• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66484
+
-

ساخت پل در باغستان قزوین ممنوع

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که ساخت پل در محدوده باغستان سنتی قزوین ممنوع است، گفت: موضوع ساخت پل منتفی شده است و بدین‌ترتیب مسیر پل نیز باید تغییر پیدا کند. 

به گزارش فارس، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و معاون رئیس‌جمهوری در دیدار با اعضای سمن‌های مرتبط با حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بیان کرد: خوشبختانه سمن‌ها فعالیت خود را به‌درستی انجام داده‌اند و در زمان‌‌هایی که دولت مرتکب خطایی شده است درصدد جلوگیری از انجام عمل اشتباه دولتمردان برآمده‌اند. 

وی ادامه داد: باغستان ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود و با توجه به نقش آن در جلوگیری از ورود ریزگردها به شهر لازم است که مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد. معاون رئیس‌جمهوری افزود: جهاد کشاورزی متولی مستقیم در این حوزه است و ثبت ملی نیز باعث حفظ آن خواهد شد. مونسان تصریح کرد: ثبت ملی باغستان مانع تغییر کاربری باغستان و حفظ همیشگی آن می‌شود. 

وی با اشاره به درخواست برخی کشاورزان برای ارائه مجوز ساخت یک اتاقک به منظور انجام امورات باغداری در باغستان گفت: این خواسته بحق و قابل بررسی است اما متاسفانه در گذشته در نزدیکی کوه‌های دماوند و چشمه آب سرد قرار شده بود باغداران فقط چند زمین ۸۰ متری را برای انبار باغ بسازند اما پس از چندی این ۸۰ متر با کاربری انبار به صدها متر ویلا با کاربری مسکونی تغییر یافت. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری توضیح داد: نمی‌خواهیم این مساله مجدد تکرار شود اما تلاش خود را به کار می‌بندیم تا شرایط طوری رقم بخورد که باغداران نیز منافعشان حفظ شود. مونسان در پایان یادآور شد: با ثبت ملی، ما متولی پاسداشت و حفاظت از این باغ‌های سنتی شده‌ایم و باید با دقت از این باغ‌ها صیانت کنیم. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید