• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63907
+
-

مرد موتورسوار دزدان میلیاردی را گیر انداخت


سارقان مسلح پس از سرقت میلیاردی از خانه آخرین طعمه‌شان، سوار بر 2پراید پا به فرار گذاشتند؛ غافل از اینکه مرد موتورسواری در تعقیب آنهاست و باعث دستگیری‌شان خواهد شد.
به گزارش همشهری، نیمه شب اول خردادماه،  مأموران پلیس تهران در جریان سرقت میلیاردی از خانه‌ای در سعادت‌آباد قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها از این حکایت داشت که سارقان 5مرد جوان بوده‌اند که با در اختیار داشتن اسلحه و تجهیزات پلیسی و با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس وارد خانه‌ ویلایی زنی 70ساله‌ در سعادت‌آباد شده و پس از بستن دست و پای او، شوهرش و سرایدار خانه، اقدام به سرقت طلاها، پول‌های نقد، ارز و تابلو فرش به ارزش یک میلیارد تومان کرده و متواری شده‌اند. درحالی‌که تحقیقات برای یافتن ردی از دزدان آغاز شده بود، مأموران به سرنخی از دزدان دست یافتند. این سرنخ را مرد موتورسواری در اختیارشان قرار داد که شاهد فرار سارقان از خانه ویلایی بود. ماجرا از این قرار بود که مرد موتورسوار در شب حادثه در حال عبور از مقابل خانه ویلایی(محل سرقت) بود که متوجه شد دزدان با عجله و درحالی‌که اموال مسروقه را در دست داشتند، از خانه بیرون آمدند و سوار بر 2خودروی پراید، فرار کردند. مرد موتورسوار با شنیدن فریاد «دزد، دزد» که از حیاط خانه ویلایی به گوش می‌رسید، شروع به تعقیب یکی از خودروهای دزدان کرد و دقایقی بعد، زمانی که خودروی پراید پشت چراغ قرمز توقف کرده بود، با فریاد از شهروندان و رهگذران برای دستگیری دزدان کمک خواست. دزدان نیز از ترس دستگیری با عجله از ماشین بیرون پریدند و با رهاکردن مقداری از اموال مسروقه در داخل ماشین با پای پیاده فرار کردند.
کارآگاهان با اطلاع از این ماجرا سراغ خودروی سارقان رفتند. اموال مسروقه‌ای که داخل ماشین بود، به مالباخته بازگردانده شد و تیم تحقیق با بررسی خودروی به‌جا‌مانده از دزدان، موفق به شناسایی صاحب آن شد. این مرد که یکی از اعضای باند دزدان بود و پیش از این نیز به جرم سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود، تحت نظر قرار گرفت و مأموران موفق شدند با تعقیب او، بقیه همدستان وی را شناسایی و تمامی اعضای این باند را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از منزل شاکی و 3سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند و هم‌اکنون تحقیقات برای کشف دیگر جرایم ارتکابی از سوی آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید