• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222948
+
-

قتل در برج 20طبقه به‌خاطر اختلاف یک‌میلیاردی

قتل در برج 20طبقه به‌خاطر اختلاف یک‌میلیاردی

مردی که به‌دلیل اختلاف بر سر یک‌میلیارد تومان پول با مدیرعامل یک شرکت پخش‌کننده لوازم آرایشی- بهداشتی او را در خانه‌اش در غرب تهران به قتل رسانده بود 2روز بعد، درحالی ‌که به یکی از شهرهای شمالی گریخته بود، دستگیر شد.
به گزارش همشهری، عصر روز 28فروردین‌ امسال به کلانتری 141کوهک خبر رسید که مردی در خانه‌اش واقع در طبقه پانزدهم برجی 20طبقه به قتل رسیده است. ماجرا به محمدجواد شفیعی، بازپرس کشیک دادسرای جنایی تهران گزارش شد و دقایقی بعد، او همراه با تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی در محل حاضر شدند. شواهد نشان می‌داد مقتول 48ساله و مدیر یک شرکت توزیع لوازم آرایشی- بهداشتی است. او تنها زندگی می‌کرد و بررسی‌ها حاکی از این بود که با 37ضربه چاقو به قتل رسیده است.

تحقیق در محل جنایت
قتل مرد جوان را همکاران او به پلیس اطلاع داده بودند. ماجرا از این قرار بود که او هر روز ساعت 9صبح در محل کارش حاضر می‌شد، اما روز حادثه نه‌تنها در دفترش حاضر نشده، بلکه به تماس‌های تلفنی همکارانش نیز جواب نداده و باعث نگرانی آنها شده بود. آنها تا ساعت 4بعداز ظهر به تماس‌هایشان ادامه دادند و وقتی بازهم جواب نداد، تصمیم گرفتند برای پیگیری به خانه‌اش بروند. در آنجا سرایدار برج نیز اعلام کرد که وی از خانه‌اش خارج نشده و این موضوع ماجرا را پیچیده‌تر می‌کرد. در این شرایط بود که آنها همراه با سرایدار که کلید خانه‌اش را در اختیار داشت، به خانه او رفتند و در آنجا با پیکر بی‌جانش مواجه شدند.
این اطلاعات از یک سو و معاینه جسد توسط متخصصان پزشکی قانونی، از سوی دیگر، نشان می‌داد که حدود 7ساعت از وقوع قتل گذشته و به‌احتمال زیاد او حدود ساعت 9صبح جانش را از دست داده است.

اولین سرنخ
هنوز کارآگاهان به سرنخی در این پرونده دست نیافته بودند و معلوم نبود که مرد جوان با چه انگیزه‌ای و توسط چه‌کسی به قتل رسیده است. در این شرایط آنها به تحقیق از همسایه‌ها و همکاران مقتول و بررسی دوربین‌های مداربسته برج پرداختند.
یکی از دوستان مقتول به کارآگاهان گفت که مقتول از مدتی قبل با یکی از دوستانش اختلاف مالی داشت و ممکن است همین اختلاف باعث وقوع قتل شده باشد. در همین حال، افسران پلیس با بازبینی تصاویر ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته ساختمان 2نفر را دیدند که صبح روز حادثه و درست زمانی که تخمین زده شده بود قتل اتفاق افتاده، آنها وارد خانه مقتول شده و دقایقی بعد سراسیمه از آنجا بیرون رفته‌اند.

رازگشایی از جنایت
تحقیقات بدون وقفه ادامه داشت و کارآگاهان در حال کنار هم قرار دادن پازل‌های این معمای جنایی بودند که ناگهان مأموران در جلوی برج با مشاهده یکی از افرادی که صبح آن روز به خانه مقتول رفته بود وی را بازداشت کردند. او که از اقوام مقتول بود، در همان بازجویی‌های مقدماتی اسرار قتل مدیر شرکت توزیع لوازم بهداشتی را برملا کرد و گفت یکی از دوستانش که با مقتول بر سر یک میلیارد تومان اختلاف داشته، دست به این جنایت زده است.
او گفت: من قاتل و مقتول را برای کار به یکدیگر معرفی کرده بودم، اما آنها دچار اختلاف شده بودند و به همین دلیل، مقتول با من رابطه خوبی نداشت. قاتل مدتی بود که با من زندگی می‌کرد و صبح روز حادثه سوار بر موتورسیکلت من به خانه مقتول رفتیم تا آنها با یکدیگر صحبت کنند. چون مقتول از من دل خوشی نداشت، من پایین برج منتظر ماندم و دوستم بالا رفت. حدود نیم ساعت از او خبری نشد تا اینکه تماس گرفت و گفت بروم بالا. در آنجا بود که با پیکر خونین مقتول روبه‌رو شدم. دوستم گفت بحثمان شد و من هم عصبانی شدم و او را کشتم. بعد دو نفری از آنجا فرار کردیم و دوستم وسایل و پاسپورتش را از خانه‌ام برداشت و فرار کرد.

دستگیری، 48ساعت بعد از جنایت
بعد از رازگشایی از این جنایت، مرحله بعدی دستگیری قاتل فراری بود. کارآگاهان که احتمال می‌دادند متهم قصد خارج شدن از کشور را دارد مشخصات او را در اختیار واحدهای مختلف قرار دادند و از سوی دیگر، با استفاده از سرنخ‌های به‌دست‌آمده تلا‌ش خود را برای دستگیری او آغاز کردند. 2روز از این جنایت گذشته بود که مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد قاتل فراری به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته و در آنجا مخفی شده است. در این شرایط آنها با اخذ نیابت قضایی آنجا رفتند و موفق شدند قاتل فراری را دستگیر کنند. براساس این گزارش، 2متهم این جنایت هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان این جنایت ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید