• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61413
+
-

کرمانشاه«شهر‌خلاق موسیقی» می‌شود

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: در حال انجام مقدمه‌های ثبت جهانی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو هستیم و امیدواریم طی 2 سال آینده بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم. به گزارش ایسنا «مازیار رضایی» در نشست خبری در این باره گفت: کرمانشاه زادگاه چند نفر از بزرگان موسیقی ایران و جهان است و از سوی دیگر ساز تنبور با پیشینه چهار، پنج هزار سال در این استان قدمت دارد. عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان این‌که برای رسیدن به این هدف راه سختی در پیش است، عنوان کرد: از تجربه‌های اصفهان و رشت که پیش از این به عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی و غذا ثبت جهانی شده‌اند، استفاده خواهیم کرد. 

 وی در ادامه به پررنگ شدن رویکرد شهروندسازی در شهرداری کرمانشاه طی 2 سال اخیر اشاره و اظهار کرد: در سال‌های گذشته نگاه به شهرداری‌ها با رویکرد عمرانی و خدماتی بود و به همین دلیل، مقوله شهروندسازی مورد غفلت قرار گرفت. حالا مدتی است شهرداری کرمانشاه مانند شهرداری سایر شهرهای پیشرو در کنار رویکرد شهرسازی، مقوله شهروندسازی را مورد توجه جدی قرار داده است تا افزایش امید و نشاط اجتماعی و علاقه مردم به شهرشان را شاهد باشیم.‌این عضو شورا با بیان این‌که توجه به داشته‌های شهر و برجسته کردن آن موجب علاقه‌مندی و تعهد اخلاقی مردم به شهرشان می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون در کرمانشاه توجه به داشته‌هایمان متناسب با این ظرفیت‌ها نبوده است و آثار تاریخی ارزشمند، مفاخر و هنرمندان بزرگی داریم که چندان برجسته نشده‌اند. 

رضایی از برنامه‌های گسترده شهرداری کرمانشاه در این زمینه خبر داد و گفت: نقطه شروع اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری برای نمود رویکرد شهروندسازی و برجسته کردن داشته‌های کرمانشاه، برگزاری جشنواره «کرمانشاه، پایتخت نوروزی ایران» بود که بازتاب بسیار خوبی داشت.

وی تصریح کرد: احیای آرامگاه سردار یارمحمدخان کرمانشاهی از سرداران مشروطه دیگر برنامه شهرداری بود که به یک مطالبه مردمی تبدیل شد و با حمایت استاندار مبلغ 2 میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت تا بتوانیم ساختمانی تحت عنوان ساختمان مشروطه یا خانه تاریخی یارمحمدخان را در این فضا راه‌اندازی کنیم. البته شهرداری قصد دارد خیابان تقاطع مادر (چهارراه وکیل‌آقا) تا میدان جمهوری اسلامی را به عنوان خیابان یارمحمدخان کرمانشاهی نام‌گذاری کند.  

عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه بر لزوم آگاهی مردم کرمانشاه از بزرگان و مفاخر استان تاکید کرد و گفت: همچنین شهرداری کرمانشاه پارک مشاهیر استان را راه‌اندازی می‌کند. در حال تهیه فهرست مشاهیر استان هستیم و در کنار پارک مشاهیر سردیس 21 نفر از شهدای شاخص و مدافع حرم استان را هم نصب خواهیم کرد.  وی در ادامه از دیگر برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده شهرداری کرمانشاه گفت و افزود: با توجه به در پیش بودن هفته فرهنگی کرمانشاه از روز چهارم تیر قصد داریم از این روز سلسله بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌هایی را در شهر برگزار کنیم، به گونه‌ای که هر فصل از 2 نفر از بزرگان کرمانشاه تجلیل شود.  رضایی عنوان کرد: علاوه براین، برنامه‌هایی با عنوان روز داشته‌های کرمانشاه برگزار می‌شود و در هر روز یکی از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه انتخاب و نام‌گذاری خواهد شد. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید