• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61278
+
-

افزایش جمعیت پرندگان بومی در تالاب‌های نقده

رئیس اداره محیط زیست نقده از افزایش 25 درصدی جمعیت پرندگان بومی در تالاب‌های فصلی و دائمی نقده خبر داد. «اکبر محمدیان» به فارس گفت: جمعیت پرندگان بومی، آبزی و کنارآبزی طی آخرین آمارگیری‌ها از سوی اداره محیط زیست نقده، هر سال در حال افزایش است و امسال هم با پیش‌بینی‌های انجام‌شده، جمعیت این پرندگان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و به ۱۰ هزار قطعه می‌رسد. 

وی درباره دلایل اصلی افزایش تعداد پرندگان بومی بیان کرد: از مهم‌ترین عواملی که باعث رشد تخم‌گذاری این گونه‌ها در تالاب‌های نقده شده است می‌توان به، امنیت زیست‌محیطی در تالاب‌ها و فعالیت گروه‌های مردم‌نهاد با هدف فرهنگ‌سازی اشاره کرد. میزان بارندگی‌های اخیر نیز شرایط را برای جوجه‌آوری هرچه بیشتر فراهم کرده است.

محمدیان درباره مزیت‌های افزایش تعداد پرندگان بومی اظهار کرد: هرچه تعداد آمار پرندگان آبزی و کنارآبزی افزایش یابد شاهد رونق علمی، اقتصادی و گردشگری در منطقه خواهیم بود، زیرا با افزایش آمار پرندگان در تالاب‌ها گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به تالاب‌ها قدم می‌گذارند و در کنار این گردشگران، پرنده‌نگران و محققان هم به منطقه کشیده می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید