• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58330
+
-

توانایی تبریز در زمینه تولید اتوبوس

شهردار تهران: ماشین‌های سنگین، اتوبوس‌های الکتریکی، اتوبوس‌های گازی و شهری از مهم‌ترین نیازهای کلانشهرهای کشور است

کلانشهر
توانایی تبریز در زمینه تولید اتوبوس


شهردار تهران در سفر  2 روزه به تبریز به همراه شهردار تبریز و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از چند مجموعه صنعتی تولید‌کننده خودروی سنگین و اتوبوس بازدید کرد. به گزارش همشهری، پیروز حناچی در این‌باره گفت: در مجموعه صنایع شهر تبریز ظرفیت بالایی برای تولید اتوبوس و دیگر تجهیزات مورد نیاز مدیریت شهری وجود دارد. او افزود: این سفر به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌های تولید ملی از چند کارخانه تولید‌کننده اتوبوس و خودروهای سنگین مورد نیاز مدیریت شهری انجام شد و نتایج آن نشان‌دهنده توانایی بالای تولیدکنندگان تبریز بود. خوشبختانه زمینه همکاری نیز فراهم است.

شهردار تهران تصریح کرد: ماشین‌های سنگین، اتوبوس‌های الکتریکی، اتوبوس‌های گازی و شهری از مهم‌ترین نیازهای تمام کلانشهرهای کشور است که می‌توانیم در تبریز آن را تأمین کنیم. پیروز حناچی در پاسخ به این سؤال که آیا امیدواری برای پرداخت بدهی‌های دولت در حوزه تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در سال‌جاری وجود دارد یا نه، گفت: در دوره جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی تهاتر بخشی از بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها آغاز شده است که در گذشته وجود نداشت.

امیدواریم این تهاتر سرعت بگیرد و حجم بیشتری از بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها پرداخت شود. او در پاسخ به این سؤال که آیا واگن‌سازی‌ شهرداری تهران توان تولید واگن‌های مورد نیاز تمام کلانشهرهای کشور را دارد یا خیر، اظهار داشت: به‌زودی معاون اول رئیس‌جمهور از این مجموعه بازدید می‌کند تا زمینه همکاری بیشتر آن با شهرداری‌های کلانشهرهای کشور توسعه پیدا کند. قرار بر این نیست که این مجموعه فقط نیاز شهرداری تهران را تامین کند و هر شهرداری که علاقه‌مند باشد می‌تواند از ظرفیت این مجموعه که هم‌اکنون تنها ۳۰درصد آن فعال است، استفاده کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید