• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54837
+
-

لبخند با شکوه در تئاتر شهر

تقدیر از رضا بابک،سوسن مقصودلو، مهناز شریفی و علی آزادنیا در شب بازیگران تئاتر

تئاتر
لبخند با شکوه در تئاتر شهر

شامگاه روز گذشته 15اردیبهشت‌ماه مراسم اختتامیه هفته بزرگداشت تئاتر در سالن همایش‌های برج میلاد با گردهمایی خانواده تئاتر برگزار شد، اما یک روز قبل از پایان هفته بزرگداشت نیز در مراسم شب بازیگر، انجمن بازیگران خانه تئاتر در کنار معرفی بازیگران برگزیده تئاتری در سال گذشته از بازیگران پیشکسوت در سالن اصلی تئاتر شهر تقدیر کردند.
به گزارش همشهری،  کارگردانی این مراسم را محمد رحمانیان عهده دار و اجرای آن نیز بر عهده بهزاد فراهانی بود. در ابتدای مراسم با توجه به اینکه در روزهای اخیر به نحوه داوری شب بازیگر اعتراضاتی از سوی هنرمندان شده بود،  بیانیه‌ای کوتاه از سوی انجمن بازیگران خوانده شد.

انتخاب 7بازیگر برتر سال 97
در ادامه مراسم،  از میان نامزدهای معرفی شده، نام  بازیگران برگزیده زن و مرد اعلام شد. مجید نوروزی و نسرین درخشان‌زاده برای بازی در «آمادئوس»،  حسین کشفی‌اصل برای بازی در «شلیک به تئاترشهر»،  مونا فرجاد برای بازی در «پرواز به تاریکی»،  ناصر عاشوری برای «لیرشاه»،  فرزین محدث برای بازی در «استیو جابز» و پرستو گلستانی برای «عکس خانوادگی» به‌عنوان بازیگران برتر سال گذشته معرفی شدند.

تقدیر ویژه از میکائیل شهرستانی
همچنین هیأت داوران میکائیل شهرستانی را به‌عنوان بازیگر ویژه سال 97برای بازی در نمایش «آوازه‌خوان خیابان منهتن» معرفی کردند. هرکدام از بازیگران برگزیده با حضور روی صحنه،  صحبت‌هایی نیز داشتند. میکائیل شهرستانی هم یکی از این بازیگران بود که از گرفتن جایزه دیرهنگامش سخن گفت.
میکائیل شهرستانی بعد از دریافت جایزه ویژه هیأت داوران با عنوان این مطلب که جایزه را باید بیش از 20سال پیش می‌گرفتم،  ادامه داد: «آن زمان جایزه من پشت صحنه تالار وحدت دزدیده و به فردی دیگر داده شد. آن فرد هم بعدها مدیر مرکز هنرهای نمایشی شد و خودش از این ماجرا مطلع بود و به من گفت می‌دانی جایزه تو را به من دادند؟ که من هم گفتم می‌دانستم.‌ من عضو هیچ گروه و نهاد و خانه تئاتری هم نیستم و با احترام به همه زحماتی که برای اعتلای تئاتر در اینجا کشیده شده،  تشکر می‌کنم که جایزه دزدیده شده مرا پس دادند.‌» اجرای قطعات موسیقی با خوانندگی رستاک حلاج و صابر جعفری با نوازندگی سردار سرمست و همچنین اجرای گروه کر فیلارمونیک به سرپرستی علیرضا شفقی‌نژاد از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

تقدیر از 4بازیگر پیشکسوت
از دیگر بخش‌های جشن شب بازیگر،  بزرگداشت پیشکسوتان تئاتری بود که در این بخش از مهناز شریفی، بازیگر تئاتر دهه 50تقدیر شد. همچنین از دیگر بازیگرانی که مورد تقدیر قرار گرفتند،  علی آزادنیا بازیگر اهل مشهد بود. سوسن مقصودلو و رضا بابک هم از دیگر بازیگرانی بودند که در شب بازیگر از آنها تقدیر شد. یکی از بخش‌های دیگر مراسم اجراهای تک نفره توسط بازیگران بود. در این مراسم بازیگرانی چون رضا بهبودی،  فهیمه رحیم‌نیا،  فرزین محدث و سانیا سالاری قطعات نمایشی را بازی کردند و این بازیگران برای ایفای نقش‌هایی از عبدالحسین نوشین،  لرتا هایراپتیان،  محمدعلی جعفری،  مهدی فتحی،  مهین اسکویی،  عصمت صفوی،  پرویز فنی زاده،  جمشید مشایخی،  رقیه چهره آزاد و خسرو شکیبایی روی صحنه رفتند که با استقبال حاضران مواجه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید