• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53204
+
-

پیش به سوی صعود

پرسپولیس برای رسیدن به دور حذفی از الاهلی برد می‌خواهد

پیش به سوی صعود

نوار بردهای پرسپولیس در سال98 بالاخره مقابل ذوب‌آهن قطع شد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که سال را با برد مقابل استقلال آغاز کردند و پس از آن پیکان و سایپا را در لیگ برتر شکست دادند و در این میان در لیگ قهرمانان هم از پس الاهلی عربستان برآمدند، مقابل ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند. با وجود این پرسپولیسی‌ها چاره‌ای ندارند تا خیلی زود به مسیر برد برگردند چراکه در غیراین‌صورت شانس بالایی برای رسیدن به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا نخواهند داشت. قرمزپوشان پایتخت پس از تساوی در اصفهان، به دوبی سفر کرده‌اند تا امشب در نخستین بازی دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان رودرروی الاهلی قرار بگیرند، تیمی که بازی رفت را با نتیجه 2 بر صفر به نماینده فوتبال ایران باخته است.


  امیدهای کمرنگ یا پررنگ؟!
مروری بر شرایط جدول گروهD لیگ قهرمانان آسیا به خوبی حساسیت بالای بازی امشب پرسپولیس را روشن می‌کند. پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، خیلی‌ها پرسپولیس و السد قطر را شانس‌های اول صعود از گروهD به مرحله حذفی لیگ قهرمانان می‌دانستند اما حالا در پایان دور رفت، پاختاکور ازبکستان با 5‌امتیاز روی پله اول جدول ایستاده است. السد که در دور رفت تنها پیروزی‌اش را مقابل پرسپولیس جشن گرفته، با 4‌امتیاز روی پله دوم جدول ایستاده و تیم برانکو هم با همین تعداد امتیاز جایگاه سوم را به‌خود اختصاص داده است. الاهلی عربستان تیم 3‌امتیازی گروهD بوده، تیمی که تنها پیروزی‌اش را مقابل السد در روز اول به‌دست آورده است. با این شرایط پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل الاهلی گام بلندی برای صعود به مرحله حذفی برمی‌دارد اما در غیراین‌صورت به قعر جدول می‌رود تا شانس‌هایش برای صعود به حداقل برسد. فراموش نکنیم السد در دیگر بازی امشب میزبان پاختاکور ازبکستان است و تمام تلاشش را می‌کند تا با یک‌برد خانگی به صدر جدول گروه برود.
 شرایط متفاوت
پس از مروری بر شرایط جدول، بد نیست نگاهی هم به شرایط پرسپولیس و الاهلی در لیگ‌های داخلی داشته باشیم. پرسپولیس به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و صدرنشین فصل جاری فوتبال ایران گام به بازی امشب خواهد گذاشت، صدرنشینی که 5‌امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارد و از شانس بالایی برای کسب سومین قهرمانی متوالی‌اش برخوردار است. این در حالی است که الاهلی این روزها حال‌ و ‌روز خوشی در لیگ عربستان ندارد و روی کاغذ حریف چندان سرسختی برای تیم برانکو به‌حساب نمی‌آید. الاهلی در حال‌حاضر تیم پنجم لیگ عربستان است و 15‌امتیاز از النصر صدرنشین کمتر دارد! الاهلی پس از شکست مقابل پرسپولیس در آسیا، به الهلال هم باخت تا خورخه فوساتی از سرمربیگری این تیم برکنار شود. مدیران الاهلی امید زیادی دارند تیم‌شان با شوک تغییر سرمربی حداقل در آسیا از گروهش بالا بیاید اما باید دید برانکو و شاگردانش این اجازه را به آنها می‌دهند یا خیر. همانطور که عنوان شد، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ عربستان، درصورت شکست مقابل پرسپولیس، تا آستانه حذف پیش خواهد رفت.
 آمار قابل‌قبول
براساس اطلاعات ثبت شده، برانکو امشب تیمش را برای هشتمین بار در زمین بی‌طرف به میدان می‌فرستد. این در حالی است که قرمز‌ها با سرمربی کروات خود، نتایج خوبی در زمین بی‌طرف گرفته‌اند و تنها یک‌بار به تیم‌های عربستانی باخته‌اند. آنها در لیگ قهرمانان دو فصل قبل در هر دو بازی رفت و برگشت با الهلال عربستان در عمان به تساوی رسیدند. تیم برانکو در یک چهارم نهایی همان تورنمنت، پس از تساوی در جدال رفت با الاهلی این تیم را در مسابقه برگشت با نتیجه 3-1 شکست داد. پس از این بازی بود که پرسپولیس در زمین بی‌طرف مقابل الهلال 4‌تایی شد و در بازی برگشت هم به تساوی 2-2 رضایت داد. هفتمین بازی تیم برانکو در زمین بی‌طرف نیز دیدار رفت همین فصل با الاهلی عربستان بود. قرمزها برای امیدوار ماندن به صدرنشینی در این گروه، باید دومین ضربه را نیز به حریف بزنند. نمایندگان ایران تا امروز در هر 3 جدال فصل با عربستانی‌ها برنده بوده‌اند و این روند می‌تواند با جدال امشب ادامه پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید