• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 31 فروردین 1398
کد مطلب : 52963
+
-

رئیس‌جمهور در مراسم روز ارتش:

توهین به سپاه و نیروهای مسلح،توهین به ملت ایران است

نظانظامیمی
توهین به سپاه و نیروهای مسلح،توهین به ملت ایران است


مراسم گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس‌جمهور، رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم جمع زیادی از فرماندهان عالی‌رتبه‌ نیروهای مسلح و نیز تعدادی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی و اعضای خانواده‌های شهدا و ایثارگران حضور داشتند و در آن آخرین تجهیزات و دستاوردهای نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شد.

البته استمرار درگیری برخی استان‌ها چون لرستان، گلستان و خوزستان با آسیب‌های سیل نوروزی سبب شد بزرگداشت روز ارتش در آنها متفاوت باشد؛ در همین‌راستا هم بود که نیروهای مسلح در این 3 استان برنامه مرسوم رژه روز ارتش را لغو کرده و با استفاده از ادوات و ماشین‌آلات سنگین رژه خدمت برگزار کردند، سپس راهی مناطق سیل‌زده شدند. اقدامی که از چشم رئیس‌جمهوری که سخنران اصلی مراسم روز ارتش بود، پنهان نماند و مورد تقدیر او قرار گرفت.

قدردانی روحانی از رژه خدمت و سپاه پاسداران
نکته دیگر قابل تامل در سخنرانی روحانی، حمایت تمام‌قد او از سپاه پاسداران بود.

حسن روحانی سخنرانی‌اش را در روز ارتش با تشریح رشادت‌های ارتش در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران تاکنون آغاز کرد و گفت: در طول این ۴۰سال، ارتش همواره در کنار ولایت و مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال کشور و نظام بوده و در این مسیر فداکاری کرده است.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «دشمنان فکر می‌کنند صرفا سپاه بخشی از نیروهای مسلح است»، افزود: آنان در این زمینه تصوری اشتباه دارند، چراکه سپاه در سراسر کشور و در همه صحنه‌های ملی و خدماتی حضور دارد و مردم سپاه را از خود و خود را از سپاه می‌دانند. توهین به سپاه و نیروهای مسلح، توهین به ملت ایران محسوب می‌شود و در مقطع حساس فعلی جایگاه نیروهای مسلح از هر زمان بارزتر است. به گزارش ایسنا، وی ادامه‌ داد: آمریکا از حزب‌الله لبنان، حشد‌الشعبی عراق و نیروهای مردمی یمن هم عصبانی است. آمریکا از هر قدرتی که تحت سیطره و فرمان او نباشند، عصبانی است؛ مخصوصا آنهایی که نمی‌گذارند آمریکا به اهدافش برسد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و اذنابش در منطقه و رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کردند که ملت‌های خاورمیانه با کمک نیروهای سپاه پاسداران، همه نیروهای نیابتی آنان را که تروریسم بودند از منطقه بیرون کند، افزود: یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما مبارزه با تروریسم است. سپاه در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته و هیچ‌کسی تردید ندارد که تروریست در منطقه اگر هر روز قدرتش از دیروز کمتر می‌شود، به‌دلیل کمک‌های سپاه و خواست دولت‌های منطقه از این نیرو برای چنین کاری بوده است.

سپاه و ارتش از هم جدا نخواهند شد
از دیگر تفاوت‌های روز ارتش امسال با سال‌های گذشته دیدار سردار سرلشکر محمدعلی جعفری با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی بود که در ستاد ارتش برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این دیدار با بیان اینکه رمز پیروزی ما و شکست دشمن در هر مأموریتی، همدلی و برادری با یکدیگر است، افزود: این یک اصل مهم و از آموزه‌های دینی ما محسوب می‌شود و امیدواریم وحدت و همدلی ارتش و سپاه که موجب امنیت و آرامش خاطر ملت ایران و ناامیدی و عصبانیت دشمن است، روزبه‌روز ارتقا یابد. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به موضع‌گیری‌های بی‌اساس و اقدامات احمقانه آمریکا و سردمداران استکبار جهانی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم و به ملت بزرگ ایران اعلام می‌کنم که مطمئن باشند، ارتش و سپاه برای دفاع از این ملت، آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، دست از دست همدیگر بیرون نخواهند کشید و دشمنان ما از این حقیقت، مأیوس، خشمگین و عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند که سپاه و ارتش از هم جدا نخواهند شد. درنهایت هم سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز ارتش، ارتش و سپاه را بازوان پرتوان امام و امت و مظهر قدرت ملی، ضامن پایدارسازی امنیت و مهیای واکنش قاطع علیه هرگونه ماجراجویی دشمنان دانست.

 به گزارش مهر، در بخشی از این بیانیه آمده است: «در شرایط کنونی که دشمن در راستای انتقام از ملت ایران راهبرد تضعیف قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور را در فصل جدید و با اقدام شیطانی قرار‌دادن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در زمره سازمان‌های تروریستی جهان دنبال می‌کند، واکنش معنادار ارتش غیرتمند و انقلابی در محکومیت تصمیم احمقانه آمریکا و اعلام حمایت و همراهی و قرار‌دادن دست برادری در دست پاسداران انقلاب، عصبانیت مضاعف سردمداران کاخ سفید را برانگیخته و همزمان با حقد و زبونی، نظاره‌گر پیشتازی، هم‌افزایی و حماسه‌سازی‌‌های ارتشیان و پاسداران در صحنه امداد و خدمت‌رسانی صادقانه و حیاتی به سیل‌زدگان عزیز کشور شده‌اند.»

مکث

اعطای یک‌ ماه مرخصی به سربازان مناطق سیل‌زده
امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد: با اجازه فرمانده کل ارتش در مقابل روحیه داوطلبی سربازان اعلام می‌کنم تمام سربازانی که اهل مناطق سیل‌گرفته هستند، یک‌ ماه مرخصی خواهند داشت و در هر شهری که خدمت می‌کنند به نزدیک‌ترین نقطه‌ای که سیل گرفته، منتقل می‌شوند. همچنین به دیگر سربازان شهرهای مختلف که در سیل اخیر امداد‌رسانی کرده‌اند نیز یک ‌ماه مرخصی داده خواهد شد و این اختیار را خواهند داشت که محل خدمت خود را انتخاب کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید