• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47760
+
-

دمنوش‌های زمستانی

خیلی‌ها بر این باورند که در روزهای کوتاه و شب‌های بلند و سرد زمستان، هیچ‌چیز با لذت نوشیدن دمنوش‌های گرم گیاهی برابری نمی‌کند؛ به همین دلیل است که این روزها انواع دمنوش‌های گیاهی در فهرست نوشیدنی‌های گرم کافه‌ها به چشم می‌خورد و طرفدار دارد. اما از آنجا که تهیه این دمنوش‌ها بسیار ساده است و مواداولیه چندانی هم نمی‌خواهد، پیشنهاد می‌کنیم خودتان دست به‌کار شوید و جانتان را با دمنوش خانگی و عطری که در فضا می‌پیچد گرم کنید. بسیاری از این دمنوش‌ها به‌راحتی در خانه قابل دسترسی هستند که در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم.

دمنوش آویشن و زنجبیل

همه آویشن را با تأثیری که در تقویت و ضدعفونی کردن بدن دارد می‌شناسند؛ از این‌رو نوشیدن دمنوش آویشن در زمستان که سرماخوردگی، گرفتگی بینی و گلو‌درد شایع است، توصیه می‌شود. دمنوش آویشن را می‌توانید به‌راحتی با ریختن یک قاشق چایخوری پودر آویشن یا برگ آویشن خشک‌شده در یک لیوان آب و دم کردن آن، آماده کنید. این دمنوش ظرف 15دقیقه آماده می‌شود. حالا اگر به همین ترکیب کمی پودر زنجبیل یا یک تکه کوچک زنجبیل تازه هم اضافه کنید، تأثیر آن دوچندان می‌شود. زنجبیل با افزایش دمای بدن بهترین درمان طبیعی برای غلبه بر تب و لرز ناشی از سرماخوردگی‌ است. برای طعم‌دار شدن این دمنوش می‌توانید کمی لیمو یا عسل هم به آن اضافه کنید.

 دمنوش دارچین و عسل



دارچین ماده‌ای مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. با خاصیت ضد‌میکروبی که دارد، خوردن آن در روزهای سرد زمستان که احتمال ابتلا به بیماری‌های میکروبی بیشتر است، به‌شدت توصیه می‌شود. برای تهیه دمنوش دارچین، کافی است کمی پودر دارچین یا یک تکه کوچک چوب دارچین را به یک لیوان آب‌جوش اضافه کنید و بگذارید 10دقیقه بماند تا خوب دم بکشد؛ سپس یک قاشق مرباخوری عسل را در آن حل و میل کنید. عطر دارچین آرامبخش‌ترین رایحه‌ای است که بعد از یک روز سخت کاری می‌تواند خستگی را از تن به‌در کند.

چای سیاه و گل‌محمدی


برای خیلی‌ها هیچ دمنوشی نمی‌تواند جای نوشیدن یک فنجان چای را بگیرد. اما این افراد هم گاهی دلشان می‌خواهد نوشیدنی گرم دیگری بنوشند که عطر و طعم چای را نیز داشته باشد. توصیه می‌کنیم دمنوش چای‌سیاه و گل‌محمدی را امتحان کنید. برای تهیه این دمنوش کافی است یک پیمانه چای و چند غنچه خشک‌شده گل محمدی به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید 10تا 15دقیقه بماند و خوب دم بکشد. بعد هم از صافی رد کرده و میل کنید. عسل یا یک تکه کوچک نبات زعفرانی بهترین افزودنی‌ها برای شیرین‌شدن این دمنوش است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید