• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 آبان 1402
کد مطلب : 207482
+
-

دمنوش‌ها چقدر گران شدند؟

امروزه مصرف دمنوش طرفداران زیادی دارد و ترجیح خیلی‌ها این است که به جای مصرف چای و نوشیدنی‌های کافئین‌دار، دمنوش بنوشند. در این میان، برخی برای رژیم لاغری سراغ دمنوش می‌روند و معمولا تعداد دوستداران دمنوش در فصل سرما بیشتر می‌شود چرا که دمنوش‌های گیاهی از میوه‌های خشک‌شده و گیاهان معطر و گاهی ادویه‌جات تهیه می‌شوند و مصرف آنها برای گرم نگه داشتن بدن دربرابر سرما و درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا توصیه می‌شود.
به گزارش همشهری، به تناسب افزایش تعداد طرفداران مصرف دمنوش، تنوع در بازار دمنوش‌ها بسیار زیادشده و برندهای مختلف دمنوش وجود دارد، به‌طوری که امروزه انواع دمنوش‌های میوه‌ای و گیاهی به‌صورت کیسه‌ای و یا فله‌ای و بسته‌بندی‌های شکیل مخصوص کادو حاوی گیاهانی مانند گل گاوزبان، به لیمو و آویشن و میوه‌های خشک‌شده مانند سیب و به و ادویه‌هایی مانند دارچین، زنجبیل، هل و زعفران در بازار موجود است.
در کنار برندهای متنوع دمنوش، قیمت‌ها هم متفاوت است. قیمت دمنوش‌‌های کیسه‌ای موجود در بازار به نسبت مناسب است. برای مثال، هر بسته 12عددی دمنوش کیسه‌ای بابونه برند شاهسوند 45هزار تومان و برند سحرخیز 61هزار تومان است. در میان دمنوش‌های کیسه‌ای، برند مهرگیاه از برندهای گران‌ است به‌طوری که بسته 14عددی دمنوش کیسه‌ای بابونه این برند 110هزار و 800تومان است.
در میان دمنوش‌های گیاهی، دمنوش‌های زعفرانی قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارند. دمنوش زعفرانی سحرخیز بسته 12عددی 195هزار تومان و بسته 75گرمی دمنوش زعفران مهرگیاه 209هزار تومان است.
نکته جالب توجه در بازار دمنوش‌ها، قیمت‌ بالای دمنوش‌های فله و بسته‌های کادویی آن است. 150گرم دمنوش سرماخوردگی حاوی پرسیاوش، زنجبیل، عناب، اسلایس لیمو، برگ گل، پنیرک، گل ختمی، پونه کوهی و برگ آویشن 241هزار تومان؛ 150گرم دمنوش آرامش حاوی گل گاوزبان، سنبل‌الطیب، استخودوس، چای کوهی، عناب، اسلایس لیمو، برگ گل و بادرنجبویه 262هزار تومان؛ و 220گرم دمنوش لاغری (چربی‌سوز) شامل چای سبز، چای سفید، بهارنارنج، هل، دارچین، گوجی بری، برگ سنا و قهوه سبز 314هزار تومان است.قیمت دمنوش‌های بسته‌بندی و کادویی گران‌تر تمام می‌شود. برای نمونه، هر جعبه دمنوش کادویی ترمه 375هزار تومان و دمنوش کادویی سفید رویال 472هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید