• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 1 بهمن 1397
کد مطلب : 45360
+
-

قهرمان‌ها این‌گونه بازی می‌کنند

گل نخوردیم حتی با پنالتی، بارها به دروازه حریف یورش بردیم، زیرکانه دو گل زدیم و با شایستگی به بازی با چین در یک‌چهارم نهایی رسیدیم

قهرمان‌ها این‌گونه بازی می‌کنند

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل عمان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد. دیشب ملی‌پوشان کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه محمد بن‌زاید ابوظبی و به قضاوت سزار راموس از مکزیک مقابل عمان قرار گرفتند و توانستند با گل‌های دقایق32 علیرضا جهانبخش و 41اشکان دژاگه که از روی نقطه پنالتی به‌ثبت رسید، از سد این تیم گذشته و حریف چین در مرحله یک‌چهارم نهایی شوند.

بازی با یک شوک بزرگ برای ما شروع شد. در همان دقیقه اول و به‌دنبال خطای مجید حسینی بر روی مهاجم عمان، داور یک ضربه پنالتی به ضرر ایران اعلام کرد که علیرضا بیرانوند، این ضربه را که توسط احمد مبارک زده شد به کرنر فرستاد. پس از این اتفاق، ایران بر توپ و میدان تسلط پیدا کرد و در همان نیمه نخست با زدن دو گل، کار حریف را یکسره کرد. در نیمه دوم سردار آزمون و مهدی طارمی بارها فرصت داشتند تا گل سوم ایران را هم به‌ثمر برسانند که این مهم در نهایت شکل نگرفت. وحید امیری نیز با دریافت کارت زرد در این بازی از حضور مقابل چین محروم شد.

کارلوس کی‌روش، تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، وحید امیری، اشکان دژاگه (78- سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش (69- روزبه چشمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (88- مسعود شجاعی) به مصاف عمان فرستاد.

پیش از بازی ایران، دو دیدار در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار شد که در نخستین بازی ویتنام در ضربات پنالتی اردن را حذف کرد. این بازی در وقت‌های قانونی و اضافه، یک بر یک شده بود. ویتنامی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف برنده بازی ژاپن و عربستان بروند. در دیدار دوم دیروز، چین درحالی که نیمه نخست را یک بر صفر به تایلند باخته بود، در نیمه دوم توانست به بازی برگردد و با زدن دو گل، حریف را شکست دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید