• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 38043
+
-

رویداد ملی استعدادیابی «از کودکی»

دریچه
رویداد ملی استعدادیابی «از کودکی»


به مناسبت روز جهانی کودک، جشنواره‌ای با عنوان «از کودکی» با هدف آموزش همزیستی، تعامل و تأکید بر برابری حقوق کودکان با یکدیگر برگزار می‌شود.

به‌گزارش همشهری، تمام کودکان 5 تا 12ساله ‌می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه رویداد، در این دورهمی بزرگ استعدادهای کودکانه مشارکت کنند. در پذیرفتن آثار هیچ محدودیتی وجود ندارد و کودکان می‌توانند استعدادها، مهارت‌ها و توانمندی‌های خلاقانه‌ خود را در قالب متن، عکس، صوت و ویدئو در سایت جشنواره به نشانی cactuscast.ir ثبت کنند.

ثبت‌نام در این جشنواره از سه‌شنبه 29 آبان‌ماه همزمان با روز جهانی کودک آغاز می‌شود. خانواده‌هایی که علاقه‌مند به استعدادیابی و حضور فعالانه کودک خود در یک رویداد فرهنگی اجتماعی متفاوت هستند، تا پایان آذر برای ثبت‌نام و ارسال آثار خلاقانه کودکان‌ خود فرصت دارند. همچنین کودکان دارای معلولیت، کودکان کار، کودکان مهاجر و کودکان غیرمعلول، همگی از فرصتی برابر برای شرکت در این جشنواره برخوردارند.

آثار ارسالی، در بازه زمانی دوهفته‌ای توسط هیأت داوران و مردم به رأی گذاشته می‌شود و پس از آن، طی مراسمی از خالقان آثار منتخب قدردانی و جوایز ارزنده‌ای به آنان اهدا خواهد شد.

این رویداد که با حمایت جامعه معلولان ایران و توسط استارتاپ«کاکتوس» به اجرا درمی‌آید، کودکان 5 تا 12سال را به‌عنوان جامعه هدف خود انتخاب کرده تا با تکیه بر سادگی و معصومیت کودکان و توانایی معجزه‌آسای آنها در برقراری ارتباط با یکدیگر فارغ از رنگ پوست، زبان یا هر تفاوت دیگر، به جامعه یادآوری کند که با تغییر نگرش، می‌توان از نیروی مولد و انرژی و انگیزه چند میلیون فرد دارای معلولیت در راستای توسعه ایران و ایجاد جامعه‌ای پیشرفته بهره گرفت. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، شهرداری تهران، انجمن خانواده ناشنوایان ایران، انجمن باور، انجمن سندروم‌داون ایران، انجمن نابینایان ایران و انجمن ضایعات نخاعی ایران از جمله حامیان این رویداد هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید