• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37707
+
-

بازنشستگی پیش از موعد

چهره روز
بازنشستگی پیش از موعد


محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت که ازقضا ازجمله مدیران مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است و باید به‌زودی این منصب را ترک کند، اخیرا در پاسخ به خبرنگاری که از او ‌درباره افزایش قیمت خودرو سؤال کرده است، گفته: اخبار مربوطه را از مسئولی که قرار است‌ منصوب شود، بپرسید.

صالحی‌نیا که در چند‌ماه اخیر یکی از چهره‌های پررنگ وزارت صنعت در زمینه اطلاع‌رسانی درباره افزایش قیمت خودرو بوده، در این مصاحبه از زمان اعلام قیمت جدید خودرو اظهار بی‌اطلاعی کرده و اظهارات منتسب به‌خودش را نیز که اخیرا در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، شدیدا تکذیب کرده اما نکته قابل‌تأمل اینکه به‌دلیل نزدیک‌شدن موعد بازنشستگی، کلا از پاسخ‌دهی به خبرنگار طفره رفته است و گویی با دلخوری از او خواسته که سؤالات را چند روز دیگر از معاون جدید بپرسد. چند روز پیش بود که رضا رحمانی، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به مجری تلویزیون که درباره برنامه جدید افزایش قیمت خودرو پرسیده بود، گفت: برنامه افزایش قیمت 2‌ماه پیش آماده بود اما محمد شریعتمداری، وزیر قبلی صنعت برای اینکه افزایش قیمت به حسابش نوشته نشود، حاضر به اعلام آن نشد و من هم آن را اعلام نکردم و گفتم باید خودروسازان برنامه جامعی برای این کار بدهند.

حالا هم صالحی‌نیا، معاون وزیر سابق صنعت خود را پیش از موعد بازنشسته کرده و دیگر حاضر نیست مسئولیت معاونت امور صنایع و اعلام برنامه‌هایی را که می‌تواند به حسابش نوشته شود، بر عهده بگیرد اما ازآنجایی‌که تا آخرین ساعت دوره خدمت خود قصد ندارد کرسی مدیریتی این معاونت را رها کند، ترجیح می‌دهد امور همچنان روی هوا بماند و معاون بعدی به مسئولیت خودش به آنها رسیدگی کند. البته این کار صالحی‌نیا در وزارتخانه‌ای که وزیرش 2‌ماه اعلام برنامه افزایش قیمت خود را به تعویق انداخته نباید چندان عجیب باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید