• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35530
+
-

در 3 روز گذشته چندین بسته پستی انفجاری برای منتقدان ارسال شده است

برسد به‌دست مخالفان ترامپ

برسد به‌دست مخالفان ترامپ


پلیس آمریکا اعلام کرد همچنان در حال تحقیق درباره بسته‌های حاوی مواد انفجاری است که طی 3روز گذشته به‌دست برخی چهر‌ه‌های سرشناس مخالف دونالد ترامپ رسیده است. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد از میان12 بسته ارسالی، چند بسته از یک دفتر پستی در ایالت فلوریدا در شرق آمریکا ارسال شده است. بسته اول را جورج سوروس، سرمایه‌دار معروف آمریکایی و از منتقدان ترامپ در نیویورک دریافت کرد.

ساعاتی بعد وقتی هیلاری کلینتون و همسرش بیل کلینتون نیز بسته‌ای مشابه در صندوق پستی خانه‌شان در نیویورک دریافت کردند ماجرا ابعاد تازه‌ای پیدا کرد. همزمان بسته‌ دیگری در واشنگتن به آدرس دفتر باراک اوباما ارسال شد تا بسته‌های مشکوک زرد رنگ به بمب خبری آمریکا تبدیل شوند. غیراز اینها یک بسته دیگر نیز به نام جان برنان رئیس سابق سازمان سیا به دفتر شبکه‌ تلویزیونی سی‌ان‌ان ارسال شد. جو بایدن معاون رئیس‌جمهور باراک اوباما و رابرت دنیرو بازیگر معروف سینما هم این بسته‌ها را دریافت کردند.

رابرت دنیرو جزو منتقدان سرسخت ترامپ به شمار می‌رود و او را «یک فاجعه ملی» خوانده است. او 2سال قبل، پیش از انتخابات در ویدئویی ضمن دعوت مردم به انتخابات در سخنانی انتقادی علیه ترامپ گفته بود: ‌« دلم می‌خواهد با مشت به‌صورتش بکوبم.»بسیاری از چهره‌های سیاسی مخالف رئیس‌جمهور آمریکا طی 2روز گذشته، این ماجرا را اقدامی آشکار در حمایت از ترامپ دانسته‌ و تأکید کرده‌ا‌ند که سخنان تند او علیه منتقدان و رسانه‌ها زمینه‌ساز این ماجرا بوده است.

در مقابل هواداران ترامپ می‌‌گویند این رسانه‌ها و منتقدان ترامپ هستند که باید به‌خاطر سیاه‌نمایی علیه او مورد سرزنش قرار بگیرند. ترامپ هم در پستی توییتری از رسانه‌ها خواست از انتشار «اخبار جعلی» و «سیاه‌نمایی» دست بردارند.به گزارش سی‌ان‌ان، پلیس آمریکا گزارش داده که روی همه بسته‌ها 6تمبر با پرچم آمریکا چسبانده شده است. بسته‌ها حاوی لوله‌هایی بوده‌اند که در آنها پودر مورد استفاده در وسایل آتش‌بازی جاسازی شده بود. یکی از لوله‌ها هم به ساعت دیجیتال متصل بوده است. گفته شده که با توجه به عدم‌انفجار بسته‌ها حین جابه‌جایی از سوی مأموران پست، احتمالا فرستنده یا فرستندگان قصد آسیب‌زدن به گیرندگان را نداشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید