• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 14 دی 1396
کد مطلب : 3241
+
-

مرگ زن معلول در آتش‌سوزی

به دنبال آتش‌سوزی در خانه‌ای در اهواز، زنی معلول به دلیل شدت سوختگی جانش را از دست داد. به گزارش همشهری، حدود ساعت 2:30 بامداد دیروز، ساکنان یک مجتمع مسکونی در کوی ملت اهواز با شنیدن فریادهای کمک‌خواهی مرد همسایه‌ از خانه‌هایشان خارج شدند و صحنه هولناکی را مقابل چشمانشان دیدند. آپارتمانی که در آن زن  و مردی میانسال زندگی می‌کردند، آتش گرفته بود و مرد خودش را به بالکن رسانده و درحالی که در محاصره شعله‌های آتش گرفتار شده بود، فریاد‌زنان از همسایه‌ها کمک می‌خواست. 

یکی از همسایه‌ها با دیدن این حادثه تلاش ‌کرد ماجرا را به آتش‌نشانی اطلاع دهد و دیگری برای نجات مرد همسایه خودش را به بالکن مجاور رساند و با استفاده از شیلنگ شروع به پاشیدن آب به روی مرد میانسال کرد تا از او در برابر آتشی که در چند قدمی‌اش بود، محافظت کند. لحظاتی بعد خودروهای آتش‌نشانی آژیرکشان به محل حادثه رسیدند و  تلاش آتش‌نشانان برای اطفای حریق شروع شد.

تیم‌های امدادی در نخستین اقدام موفق شدند مرد میانسال را از بالکن و از محاصره آتش نجات داده و در اختیار اورژانس قرار دهند و در ادامه به جدال با شعله‌های آتش‌ بروند. محمود روزبهانی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: متاسفانه آتش‌سوزی دیر به آتش‌نشانی گزارش شد و به همین دلیل وقتی آتش‌نشانان به محل رسیدند با حجم انبوه آتش روبه‌رو شدند که مجتمع مسکونی را در بر گرفته بود. در آپارتمان مورد نظر زوجی حدودا 60ساله زندگی می‌کردند که مرد با مشکل شنوایی روبه‌رو بود و زن نیز دچار معلولیت بوده و قادر به حرکت نبود. در بررسی‌ها نیز مشخص شد که آنها به همین دلیل دیر متوجه آتش‌سوزی شده بودند و پس از آن مرد تلاش کرده بود که همسرش را به بالکن خانه انتقال دهد اما هر‌چه سعی کرده بود، موفق نشده و در نهایت نیز خودش را به بالکن رسانده و با فریاد از همسایه‌ها کمک خواسته بود. 

18آتش‌نشان که با 6دستگاه خودرو خود را به محل حادثه رسانده بودند بعد از تلاش گسترده موفق شدند شعله‌های آتش را خاموش کنند و این در حالی بود که زن میانسال به دلیل شدت سوختگی جانش را از دست داده بود. به گفته روزبهانی، همکاران ما پس از مهار آتش، با بررسی محل حادثه متوجه می‌شوند که برق این واحد مسکونی حادثه‌دیده از مدتی قبل قطع بوده و زوج میانسال از شمع برای روشن‌کردن خانه استفاده می‌کردند که احتمالا همین باعث شروع آتش‌سوزی و مرگ زن معلول شده است. با این حال بررسی‌ها برای مشخص شدن علت دقیق آتش‌سوزی ادامه دارد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید