• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 2976
+
-

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام کرد

«گل» به 15ساله‌ها رسید

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشورمان بین 21تا 24سال است، ‌گفت: سن شروع مصرف مواد در کشور با توجه به افزایش مصرف گل به 15سال رسیده است.

به گزارش همشهری، پرویز افشار در نشست خبری درخصوص خبرهای مربوط به کاهش سن اعتیاد در کشور گفت: متأسفانه برداشت‌های متفاوتی در این‌باره می‌شود اما به آنچه توجه نمی‌شود این است که سن شروع اعتیاد با سن مصرف مواد‌مخدر در کشور متفاوت است. افشار تأکید کرد: براساس مطالعات معتبری که در این خصوص انجام شده، سن اعتیاد پایین نیامده و بین 21تا 24سال سن اعتیاد در کشور است.

به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با توجه به اینکه مصرف گل در کشور سیر صعودی داشته سن شروع مصرف مواد‌مخدر کاهش داشته و به 15سال رسیده است. یکی از علل این موضوع دسترسی آسان به ماده مخدر گل، تبلیغات فریبنده در این خصوص و تولید آن در گلخانه‌های خانگی است.

افشار درخصوص شیوع دستمال‌های مخدر نیز گفت: در سال گذشته و امسال گزارش‌هایی نسبت به‌وجود و توزیع ماده مخدر دستمال در یک شهرستان و در یک محل داشته‌ایم اما به کل کشور تعمیم پیدا نکرد چرا که تولید این ماده مخدر در خارج از کشور صورت می‌گرفت اما اطلاع‌رسانی رسانه ملی در این خصوص موجب تشویش اذهان عمومی شد. وی درخصوص کانال‌های تلگرامی که تبلیغ مواد‌مخدر می‌کردند، نیز گفت: 24کانال که سال گذشته تبلیغات مواد‌مخدر داشتند توسط پلیس فتا شناسایی و مسدود شدند.

به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر در 9ماهه ابتدایی سال‌جاری بیش از 616تن کشفیات انواع مواد‌مخدر در کشور داشته‌ایم که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 14.5درصد رشد را در این‌باره شاهد بوده‌ایم. افشار گفت:‌ از میان مواد کشف شده سهم تریاک با 498.5تن بیشترین سهم بوده که 17درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و پس از آن حشیش با 82.5تن، هروئین 18.5تن و مورفین با 12تن بیشترین کشفیات این مواد را به‌خود اختصاص داده‌اند. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر درخصوص بیمه معتادان نیز گفت: امسال مجموعا 79میلیارد تومان برای بیمه معتادان تأمین اعتبار شده که این رقم ناکافی است. با توجه به این محدودیت گروه‌های خاصی ازجمله زنان، کودکان، معتادان تزریقی، مبتلایان به اچ‌آی‌وی - ‌ ایدز و سربازان وظیفه‌ای که هنوز به خدمت اعزام نشده‌اند و... در اولویت بهره‌مندی این اعتبارات قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید