• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 19 آذر 1402
کد مطلب : 211904
+
-

حبس ابد قاتل 15ساله آکسفورد

آن سوی مرز
حبس ابد قاتل 15ساله آکسفورد

پسر 15ساله که با تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا 4دانش‌آموز را به قتل رسانده بود، به حبس ابد بدون آزادی مشروط، محکوم شد.
به گزارش همشهری به نقل از‌ای بی‌سی، 2 سال پیش اتان کرامبلی 15ساله، دانش‌آموز مدرسه آکسفورد میشیگان، تصمیم هولناکی گرفت. او پسر خشنی بود و از پدرش خواسته بود تا برایش یک اسلحه خاص بخرد. حتی قبل از اقدام هولناکش، مدام درباره مهمات و اسلحه تحقیق می‌کرد. کاری که از چشم معلمش دور نماند. اتان یک روز یک نقاشی از تفنگ نیمه خودکار کشید و آن را روی میز معلمش گذاشت و در کنارش نوشت: «افکارم متوقف نمی‌شوند، کمکم کن».
رفتارهای عجیب اتان باعث شد که معلم او ماجرا را با خانواده‌ وی در میان بگذارد اما آنها توجهی به او نکردند. پسر 15ساله نزد دوستانش از کشتار و خونریزی صحبت می‌کرد و روز قبل از حادثه در توییت ترسناکی نوشته بود: «امروز من تبدیل به مرگ شدم، ویرانگر دنیاها. بیایید فردا در آکسفورد همدیگر را ملاقات کنیم.»
با این افکار بود که اتان صبح روز جنایت اسلحه نیمه اتوماتیک را از اتاق کار پدرش برداشت و به مدرسه رفت. او به محض ورود به مدرسه، دانش‌آموزان را هدف گلوله قرار داد. اتان 4دانش‌آموز به نام‌های مدیسین بالدوین 17ساله، حنا جولیانا 14ساله، تیت مایر 16ساله و جاستین شیلینگ17ساله را کشت و 6دانش‌آموز و یک معلم در تیراندازی او زخمی شدند. وی پس از دستگیری سال گذشته به 24اتهام ازجمله قتل عمد درجه یک و تیراندازی منجر به مرگ اعتراف کرد.
او روز جمعه گذشته، قبل از صدور حکم به قاضی دادگاه گفت که می‌خواهد قربانیان‌اش خوشحال باشند و هر حکمی را که خواستند اعمال کند.
اتان گفت: «من واقعا آدم بدی هستم، کارهای وحشتناکی انجام داده‌ام که هیچ‌کس نباید انجام دهد.» در جلسه دادگاه پدر و مادر اتان نیز به‌دلیل بی‌توجهی به رفتار او به 4فقره قتل غیرعمد متهم شدند. درحالی‌که والدین قربانیان از دادگاه خواستار مجازات اعدام برای قاتل فرزندانشان بودند، قاضی، او را به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید