• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21275
+
-

لزوم مشارکت شهروندان در تعریف طرح‌های عمرانی

مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران،  خواستار به مشارکت طلبیدن شهروندان در فرایند تعریف و پیدایش طرح‌های عمرانی شد.
به گزارش همشهری، صفا صبوری دیلمی که در نشست دوره‌ای معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه سخن می‌گفت،  با اشاره به این نکته مهم که طرح‌های عمرانی نباید در اتاق‌های دربسته و بدون ارتباط مؤثر با بهره‌برداران و اخذ نقطه نظرات شهروندان تعریف و طراحی شوند،  افزود: مشخصات طرح‌های عمرانی باید به سمع و نظر شهروندان رسیده و ضمن انطباق با نیازها و خواسته‌های منطقی و قابل اجرای آنان تدقیق شود.

او گفت: انتقال تجارب و درس آموخته‌های فنی میان معاونت‌های فنی و عمرانی مناطق و نیز نهادهای تابعه معاونت فنی و عمرانی ضروری است و دانش و فناوری‌های نوین نباید به‌صورت لکه‌ای توسعه یابند. پروژه مقاوم‌سازی‌ و تغییر وضعیت پل کریمخان که توسط شرکت یادمان‌سازه اجرا شد و این پل قدیمی را از شرایط موقت و ناایمن به وضعیتی دائمی و مقاوم براساس آیین‌نامه‌های سال 2018ارتقا بخشیده است و یا پروژه احداث پل دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش که به‌عنوان طولانی‌ترین پل این تقاطع،  با شیب و قوس خاصی احداث شده است،  می‌توانند درصورت ارائه در کارگاه‌های مدیریت دانش،  نکته‌های فنی آموزنده‌ای برای کارشناسان و معاونان فنی و عمرانی مناطق در بر داشته باشند.

مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌ها،  در بخش دیگری از سخنان خود بر امکان استفاده مجدد از تراشه‌های آسفالت مصرفی در پروژه‌های مرمت روکش معابر تأکید کرد. وی با بیان آنکه تراشه آسفالت به‌دلیل برخورداری از قیر و مصالح سنگی،  کالایی ارزشمند و قابل بازیافت به شمار می‌آید،  از معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه خواست از این پس تراشه‌های حاصل از تراش روکش معابر را دپو و نگهداری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید