• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13386
+
-

قانونی برای موفقیت در همه‌جای زندگی

روزگاری جک کانفیلد و شرکایش، کتاب «سوپ روح برای جوجه» را که جزو کتاب‌های معروف حوزه موفقیت است و حالا کاری به نقد و حواشی‌اش نداریم،نوشته بودند. آنها به‌شدت علاقه‌مند بودند که این کتاب، به موفقیتی عظیم برسد، به‌همین دلیل با نویسندگان و ناشران موفقی صحبت کردند تا به راهکارهایی برسند و کتاب‌های مختلفی را هم در حوزه بازاریابی مطالعه کردند تا اینکه آموزگاری به آنها گفت که اگر سراغ درخت تنومندی بروند و در هر نوبت 3ضربه به آن بزنند، سرانجام این درخت تنومند خواهد افتاد. با همین توصیه بود که «قانون 5» را ابداع کردند؛ به این مفهوم که «هرروز، 5کار برای رسیدن به هدفت انجام بده».

هدف آنها این بود که کتابشان را جزو پرفروش‌ترین‌ها کنند، به‌همین دلیل شروع به فعالیت کردند و روزانه، 5 کار برای رسیدن به این هدف انجام دادند. آنها در بعضی روزها 5 نسخه از کتاب را برای 5‌چهره معروف فرستادند، در بعضی روزها در 5 برنامه رادیویی برای تبلیغ کتابشان شرکت کردند؛ حتی گاهی وقت‌ها در ساعت 2 نیمه‌شب این حضور رادیویی را انجام دادند، در بعضی روزها برای 5 سردبیر نشریات مهم نسخه‌هایی از کتاب را فرستاده و تقاضای انعکاس خبری از آن را داشتند، در بعضی روزها برای 5 قاضی دادگاه‌های آمریکا که تماشای تلویزیون و مطالعه روزنامه‌ها برایشان ممنوع بود، نسخه‌هایی از این کتاب را ارسال می‌کردند، در بعضی روزها در 5‌سمینار، میزهایی اجاره کرده و نسخه‌هایی از کتاب را قرار دادند و... .

پس از یک سال، اثرات این قانون، خودش را نشان داد؛ آنها جزو پرفروش‌ترین‌ها شدند. بعد از 2سال، کتابشان به ده‌ها زبان خارجی ترجمه شد و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسید. چرا این اتفاق عظیم افتاد؟ به‌دلیل استفاده مداوم از قانون 5.

چطور است که شما هم از جک کانفیلد تقلید و این قانون را برای خودتان اجرایی کنید. بدون شک شما هم دوست دارید که به هدف‌های زیادی برسید. یکی از مهم‌ترین هدف‌ها را که اگر به آن برسید، زندگی‌تان را بسیار تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، انتخاب کنید؛ فقط یک هدف. هرروز 5 کار برای رسیدن به آن انجام دهید.

مثالی می‌زنیم؛ شما مغازه‌ای باز کرده‌اید و در نظر دارید که فروش این مغازه، به بالاترین حد در آن خیابان برسد تا بتوانید از قبال سودی که می‌کنید، مغازه دوم را در خیابانی دیگر راه بیندازید. فرض می‌کنیم شما در حوزه فروش گیاهان دارویی فعالیت می‌کنید، چکار باید بکنید؟

یک روز به 5 مشتری عمده زنگ بزنید، یک روز 5 بار، در 5 کانال تلگرامی تبلیغ خودتان را بگذارید، یک روز 5 ایده نو را کشف و اجرا کنید، یک روز به 5 مشتری جایزه بدهید و این را اعلام کنید، یک روز 5 اشانتیون از محصولات خود را در مقابل مغازه بگذارید تا دیگران استفاده کنند، یک روز از 5 مشتری ناراضی دلجویی کنید و علت نارضایتی آنها را بپرسید، یک روز از 5نفری که از شما خرید نمی‌کنند نظرسنجی کنید و علت را بپرسید، ‌یک روز 5 مقاله در سایت خودتان بگذارید تا بازاریابی محتوایی کنید و ...

می‌بینید؟ همین کارهای به‌اصطلاح کوچک، می‌توانند به‌مرور زمان، باعث دستاوردهایی عظیم شوند. فرض ‌کنیم شما می‌خواهید در یکی از درس‌هایتان، بهترین شوید یا دست‌کم خودتان را تقویت کنید، قانون5 را به کار بگیرید؛ یک روز 5 نکته از این درس را یادداشت کنید، یک روز 5 نقطه‌ضعف خودتان در این درس را کشف کنید؛یک روز 5 نقل قول از 5 چهره معتبر در این رشته یا درس را بخوانید، یک روز 5 مسئله سخت را حل کنید، یک روز با 5 مشاور یا کسانی که قبل از شما این درس را به‌خوبی گذرانده‌اند مشورت کنید، یک روز 5 مشکل روش مطالعه خودتان در این درس را مرور کنید‌ و ... . قانون 5 را در هرجایی می‌توانید عملیاتی کنید؛ خانه، اقتصاد، تجارت، مدرسه، دانشگاه، شرکت و حتی روابط عاطفی.

با تداوم در این قانون، بعد از چند ماه می‌توانید به نتایج شگفت‌انگیزی برسید؛ با عمل کردن به یک قانون ساده. به یاد داشته باشید که تکنیک‌های موفقیت ساده‌تر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید؛ نکته مهم اجرای آنهاست. در واقع قدرت این تکنیک‌ها، در سادگی آنهاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید