• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 24 آذر 1401
کد مطلب : 180109
+
-

همه برای لئو لئو برای همه!

«ما همیشه برای لباس آرژانتین بازی می‌کنیم. البته علاوه بر این، برای مسی نیز بازی می‌کنیم!»؛ این جمله رودریگو دی پائول، در حقیقت مهم‌ترین نکته در مورد این تیم آرژانتین را نمایان می‌کند، تیمی که در آن ستاره‌ای مثل مسی در خدمت همه است و همه بازیکنان نیز در خدمت او هستند. شاید به یاد داشته باشید که در لحظه‌ای از آخرین دقایق نیمه اول دیدار با کرواسی، مسی در حال دریبل زدن یک بازیکن بود و پارادس با سدکردن راه آن بازیکن، حرکت مسی را تسهیل کرد. این تصویر عصاره آرژانتین 2022 است، تیمی که می‌داند چه گنجینه‌ای را با لباس شماره 10در ترکیب دارد و چطور باید به بهترین شکل از این گنج بزرگ استفاده کند.
 آرژانتین 2010 با وجود داشتن لشکری از ستاره‌ها، قهرمان نشد. چرا که انگار این تیم هنوز با خودش تعارف داشت و نپذیرفته بود که مسی یعنی همه‌‌چیز. ستاره‎‌های دیگر دوست داشتند در این تیم عرض اندام کنند و همین مسئله موجب ‌شد که‌ساز تیم، کوک نباشد. حتی قهرمان نشدن تیم 2014 نیز به همین‌خاطر بود. تیمی که به‌خاطر نمایش‌های ضعیف هیگواین، آگوئرو و دی‌ماریا شانس موفقیت را از دست داد. حالا اما همه‌‌چیز در آرژانتین متفاوت شده است. تک تک بازیکنان آرژانتین با انگیزه رساندن مسی به جام‌جهانی به زمین می‌روند و رابطه او با همه مهره‌های تیم نیز رابطه بسیار خوبی است. آرژانتین یک تیم متحد حول محور مسی ساخته و سرمربی تیم نیز شیمی ایده‌آلی بین بازیکنان برقرار کرده است.
 آرژانتین در حالی در اوج اقتدار بر کرواسی غلبه کرد که ستاره‌های پرآوازه‌ای مثل دی‌ماریا، دیبالا و لائوتارو را روی نیمکت داشت و ستاره‌های جوانی مثل انزو فرناندز نیز در ترکیب اصلی این تیم دیده می‌شدند، چهره ویژه این بازی اما خولیان آلوارز بود. بازیکنی که در 6بازی از 8حضور فیکس در تیم ملی، موفق به گلزنی شده و حالا در نخستین جام‌جهانی زندگی‌اش 4گل به ثمر رسانده است. کاری که او در تیم ملی انجام داده، حیرت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. بازیکنی که نشان داده اگر فرصت داشته باشد، به بهترین مکمل ممکن برای مسی بدل خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید