• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 15 آذر 1399
کد مطلب : 117778
+
-

با مردم / کاستن از تجملات جزو مزایای کروناست

با مردم / کاستن از تجملات جزو مزایای کروناست


هرچند کرونا تلخی‌های بسیار دارد و کام جهانیان را تلخ کرده است، اما وقتی می‌بینیم مثلا در یک اعلامیه ترحیم نوشته شده که هزینه مراسم صرف آزاد‌سازی‌ 10زندانی می‌شود یا مثلا هزینه ازدواج یک زوج صرف رهن یک خانه می‌شود که اجاره ندهند و هزینه‌هایشان مدیریت شود و امثال این قبیل امور، می‌فهمیم که چقدر غرق تجلمات بیهوده و غیرضروری شده بودیم بدون اینکه متوجه باشیم. امیدواریم به‌زودی کرونا از ایران و جهان رخت بربندد و این روال جاری بدون تجملات در دوران کرونا باقی بماند.
فیاضی از تهران 

  حقوق ناچیز ایثارگران سپاه 
اداره ایثارگران سپاه، رقم یک میلیون تومان مستمری به ایثارگران سپاهی می‌پردازد که در شرایط فعلی به هیچ کاری نمی‌آید. همواره هم عنوان می‌کنند که بسیجیان بهترین و برترین و...  اما در خدمات خبری نیست.
بسیجی قدیمی 

  همسان‌سازی‌ تامین اجتماعی با کشوری بسیار تفاوت دارد
بعد از اجرای طرح همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان، مشخص شد که این کار برای بازنشستگان کشوری بوده است و تنها ذره‌ای از آن شامل بازنشستگان تامین اجتماعی شده که این موضوع از عدالت به دور است. زیرا بازنشستگان تأمین اجتماعی در طول 30سال خدمت به نرخ روز حق بیمه پرداخته‌اند. مسئولان به انتقاد بازنشستگان توجه کنند.
قربانی از شهرری تهران

  زندگی بسیار سختی داریم
در شرایط بسیار بدی هستیم و زندگی ما فلج شده است. بیکاری و هزینه‌های سنگین باعث شده چرخ زندگی نچرخد و حتی در جزئی‌ترین امور دچار مشکل شویم. حتی اگر کمک معیشت و وام هم بدهند فرقی به حال ما نخواهد کرد چراکه با بیکاری به گرد پای تورم و زندگی معمولی هم نمی‌رسیم.
خمسه از اسلامشهر تهران

  بخش دندی اینترنت ندارد
بخش دندی در شهر زنجان می‌توان گفت اینترنت ندارد. سرعت اینترنت در این بخش که چندان هم از مرکز شهر دور نیست همواره گزینه متوسط را نشان می‌دهد که اصلا قادر به باز کردن شبکه‌های مجازی مثل شاد یا کلاس‌های آنلاین دانشگاه نیست. من که دانشجوی دانشگاه هستم و خواهرم که در مقطع راهنمایی درس می‌خواند مدتی است در منزل عمویم در شهر زنجان هستیم تا بتوانیم به درس و تکالیف‌مان برسیم. واقعا وعده‌های مسئولان برای اینترنت چه زمانی محقق می‌شود.
مهیار و مبینا از دندی زنجان

  ضعف صداوسیما در اطلاع‌رسانی شهادت شهید فخری‌زاده 
وقتی اطلاعات روزنامه‌ها و رسانه‌های اینترنتی درخصوص شهادت شهید فخری‌زاده و عملیات بزدلانه تروریست‌ها را مطالعه کردم فهمیدم که صداوسیما بسیار ضعیف عمل می‌کند و حتی نمی‌تواند در یک موضوع اطلاع‌رسانی شفاف داشته باشد. مگر نه اینکه صداوسیما از محل بیت‌المال تامین بودجه می‌شود چرا نباید به مردمی که صاحب بیت‌المال هستند اطلاع‌رسانی درست داشته باشد؟
قدرتی از تهران

  قاتل پسربچه بستان‌آبادی به اشد مجازات محکوم شود
بعد از خواندن جریان قتل پسربچه 4ساله بستان‌آبادی به‌شدت آزرده‌خاطر شدیم و برای پدر و مادر این کودک بی‌گناه اشک ریختیم. این قبیل اتفاقات واقعا روحیه مردم را جریحه‌دار می‌کند و توقع داریم که قاتل رذل به اشد مجازات محکوم شود تا هم آلام مردم تسلی یابد و هم درس عبرتی برای امثال آن قاتل شود.
تباری از اهواز

  ادارات تامین اجتماعی پر از کارمندان بیکار است
در اداره‌های تامین اجتماعی تعداد زیادی کارمند می‌بینیم که به‌ هیچ ‌وجه با حجم کارهای این ادارات همخوانی ندارد. تازه اغلب این کارمندان برخوردشان با ارباب‌رجوع به‌گونه‌ای است که انگار دارند به آنها لطف می‌کنند. با وجود خدمات آنلاین و وجود کارگزاری‌ها، سازمان تامین اجتماعی باید سرمایه‌های بیمه‌پردازان را با وسواس بیشتری هزینه کند.
اصغرپور از تهران 

  شماره حوادث برق پاسخگو نیست
در قبض‌های اداره برق یک شماره به ‌نام «حوادث» ثبت شده که از نامش پیداست بابت حوادث باید با آن تماس گرفت. اما نکته این است که این شماره هرگز پاسخگو نیست و گویا مردم را سرکار گذاشته‌اند.
سرابی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید