• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 29 مهر 1399
کد مطلب : 113625
+
-

پیداکردن آهنگ با زمزمه‌ در 3 سوت

چطور از ویژگی جدید گوگل برای پیدا کردن آهنگی که ریتمش ذهن‌تان را درگیر کرده استفاده کنید؟

فناوری
پیداکردن آهنگ با زمزمه‌ در 3 سوت

هیچ‌چیزی آزاردهنده‌تر از این نیست که یک آهنگ در ذهن شما گیرکند و نتوانید آن را تشخیص دهید. خوشبختانه، اگر می‌توانید آهنگ را با صدای بلند بخوانید، جست‌وجوی گوگل به شما کمک می‌کند، این معضل را برطرف کرده و بفهمید که این آهنگ چیست و چه‌کسی آن را خوانده یا ساخته است. ویژگی Hum to Search در اپ گوگل در دسترس است و با زمزمه کردن، سوت زدن یا هر کار دیگری که می‌توانید برای تقلید آهنگ انجام دهید، کار می‌کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که نتایج همیشه دقیق نیستند، اما به هرحال برای رها شدن از سردرگمی، این می‌تواند یک شروع خوب به‌حساب بیاید.

روش کار
ابتدا برنامه گوگل را باز کنید و روی نماد «میکروفون» در نوار جست‌وجو کلیک کنید. در دستگاه‌های اندرویدی، همچنین می‌توانید از طریق ابزارک جست‌وجوی گوگل که در صفحه اصلی شما قرار دارد، روی نماد «میکروفون» ضربه بزنید. زمانی که صفحه «گوش دادن» ظاهر می‌شود، دکمه «جست‌وجوی آهنگ» را خواهید دید که باید روی آن ضربه بزنید. حالا آهنگی را که می‌خواهید شناسایی کنید، زمزمه کرده و یا شبیه آن سوت بزنید. این ابزار همچنین می‌تواند موسیقی واقعی را که در حال پخش است، شناسایی کند. اگر گوگل بتواند موارد مشابهی را پیدا کند، نتایج با برچسب درصد مطابقت نشان داده می‌شود. اگر آهنگ شما در نتایج نیست، روی «بیشتر نتایج» ضربه بزنید. در نهایت اگر گوگل موفق نشود آهنگ مورد نظر شما را شناسایی کند، صفحه‌ای را می‌بینید که می‌گوید: «Unable To Find Match». می‌توانید روی «دوباره امتحان کنید» ضربه بزنید تا جست‌وجوی دیگری به شما بدهد.

شروع با پیکسل 2
به گزارش همشهری، گوگل سامانه هوش مصنوعی شناسایی موسیقی را در سال2017با پیکسل2،(Pixel 2) راه‌اندازی کرد. این یک تلاش کوچک در داخل شرکت بود که به تلفن‌ها امکان شناسایی موسیقی، حتی بدون اتصال به شبکه اینترنت را می‌داد. سال بعد، گوگل هوش مصنوعی را به یک اپ گسترش داد؛ جایی که کاربران می‌توانستند از برنامه بپرسند چه آهنگی در حال پخش شدن است. باید گفت که این فناوری انتظار ندارد که کاربر یک خواننده کامل باشد و نتایج براساس لحن تنظیم شده است نه جنس صدا. در نتیجه ارائه شده برای جست‌وجوی شما، ویدئوکلیپ‌های مربوط به موسیقی، تجزیه و تحلیل آهنگ و حتی کاورهای موجود برای آن نیز ارائه می‌شود. همچنین پیوندی برای گوش دادن به آهنگ در سرویس‌های اصلی ارائه آن وجود دارد. این فناوری در برنامه دستیار گوگل نیز کار می‌کند. این ویژگی هم‌اکنون به 20زبان در دسترس است و گوگل امید دارد که در آینده، تعداد زبان‌ها را نیز افزایش دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید