• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 15 شهریور 1399
کد مطلب : 109223
+
-

واژگونی اتوبوس در محور کرج - قزوین 2کشته و 25مصدوم بر جا گذاشت

خواب مرگبار راننده اتوبوس

خواب مرگبار راننده اتوبوس

«خواب‌آلودگی راننده، واژگونی و کشته و مصدوم‌شدن سرنشینان اتوبوس» این همه آن چیزی است که صبح دیروز در آزادراه کرج - قزوین اتفاق افتاد تا 2نفر جان خود را از دست بدهند و 25مصدوم نیز راهی بیمارستان شوند.
به گزارش همشهری، بامداد دیروز اتوبوسی با 27سرنشین از تبریز به سوی تهران به راه افتاد. در شرایطی که اغلب مسافران خواب بودند، اتوبوس به مسیر خود ادامه می‌داد و یکی پس از دیگری از شهرهای بین راه عبور می‌کرد. ساعت حدود 7بود. کم‌کم آسمان روشن شده بود و اتوبوس به کرج نزدیک می‌شد. راننده که شب را رانندگی کرده بود، خستگی‌اش بیشتر از قبل بود اما چون راه زیادی تا مقصد نمانده بود، ترجیح داد به رانندگی ادامه دهد. راننده اتوبوس همه تلاشش را می‌‌کرد تا با احتیاط رانندگی کند و مسافران را به سلامت به مقصد برساند اما همین که اتوبوس به محدوده خور در نزدیکی شهرستان ساوجبلاغ رسید، ناگهان کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شد. در یک چشم برهم‌زدن اتوبوس از سمت راست آزادراه خارج و واژگون شد. مسافران که خواب بودند، با تکان‌های شدید خواب‌شان آشفته شد. هر‌کدام به قسمتی از اتوبوس پرتاب شدند و وقتی چشم باز کردند، به‌درستی نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است؛ اما صدای ناله‌ای که در اتوبوس پیچیده بود، از حادثه‌ای هولناک خبر می‌داد. آنهایی که وضعیت بهتری داشتند، تلاش می‌کردند خودشان را نجات دهند و به سایر مسافران کمک کنند اما اغلب مسافران مصدوم شده بودند.
دقایقی از این حادثه می‌گذشت که گروه‌های امداد و نجات از هلال احمر و اورژانس راهی محل حادثه شدند. نخستین اقدام بیرون‌کشیدن افراد گرفتار‌شده در لابه‌لای اتوبوس بود. امدادگران یک به یک حادثه‌دیدگان را بیرون کشیدند. بیشتر آنها دچار شکستگی دست و پا و کوفتگی شده بودند اما در این میان معلوم شد 2نفر شامل زنی 63ساله و مردی 45ساله بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند. در این شرایط مصدومان با استفاده از بالگرد و چند دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.
در همین حال مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز درباره روند امدادرسانی در این حادثه، گفت: به‌دنبال وقوع این حادثه بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، بالگرد اورژانس هوایی و 9دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و عملیات امدادرسانی آغاز شد. وی ادامه داد: در این حادثه در مجموع ۲۵‌نفر مصدوم شدند و 2نفر جان خود را از دست دادند. به گفته وی، مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های مدنی، البرز و امام جعفر صادق منتقل شده‌اند و تلاش برای مداوای آنها ادامه دارد.
از سوی دیگر، بررسی‌های مأموران پلیس راه که از دقایق اولیه پس از وقوع حادثه در محل حضور داشتند، نشان می‌دهد که خواب‌آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس بود. سرهنگ رضا گودرزی، رئیس پلیس راه البرز در این‌باره گفت: طبق بررسی‌های اولیه خواب‌آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس حادثه‌دیده در آزاد‌راه کرج‌- قزوین است. با وجود این، بررسی‌های تکمیلی در این‌باره همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید