• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 3 شهریور 1399
کد مطلب : 108495
+
-

فکری: از راضی هم راضی‌ترم

در مربیگری به حضور روی نیمکت استقلال هم راضی نمی‌شوم و به جاهای بالاتری فکر می‌کنم

فکری: از راضی هم راضی‌ترم

یکی از موفق‌ترین مربیان لیگ برتر ایران در این فصل بدون تردید محمود فکری بود. او در میانه‌های راه به این لیگ آمد و هدایت نساجی را در یک‌سوم پایانی فصل به‌عهده گرفت، اما با نتایجی دور از انتظار در همین مقطع کوتاه و با شکست‌ناپذیری طی 10هفته متوالی به یکی از چهره‌های ویژه این لیگ بدل شد. در پایان فصلی که با کسب عنوان نهم برای نساجی به پایان رسید، گفت‌وگویی با این سرمربی جوان و موفق انجام داده‌ایم.
 فصل بسیار خوبی را سپری کردید. از روزهای اولی که به نساجی آمدید برایمان بگویید. فکر می‌کردید تیم تا این حد خوب نتیجه بگیرد؟
ما در نخستین بازی خود بعد از کرونا توانستیم تراکتور را ببریم که این برد برای ما خیلی ارزشمند بود چون باعث شد بچه‌ها به آن شخصیت و اعتمادبه‌نفس لازم برسند. وقتی بچه‌ها باور کردند که چیزی از تیم‌های بزرگ کم ندارند در بازی‌های بعدی مقابل سایر تیم‌های مدعی مانند سپاهان،  پرسپولیس و شهرخودرو هم بازی‌های قابل‌قبولی انجام داده و نتایج خوبی گرفتند.
 در کل از عملکرد خودتان در تیم نساجی تا چه حد راضی هستید؟
خیلی راضی‌ام. هم من، هم بازیکنان و هم کل مجموعه باشگاه نساجی نتایج بسیار خوبی گرفتیم. با توجه به اینکه قبل از آمدن ما شرایط تیم خیلی خوب نبود و حتی نساجی یکی از گزینه‌های سقوط محسوب می‌شد. اما الحمدلله از زمانی که ما آمدیم روند خوبی را در پیش گرفتیم. حتی باید بگویم از راضی هم راضی‌ترم. با این بازی‌های سختی که داشتیم، با این نفرات کمی که در تیم بودند و همیشه تعدادی را به‌دلیل مصدومیت، محرومیت و بیماری نداشتیم نتایجی که گرفتیم فوق‌العاده است و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.
 شما مقابل تیم‌های مدعی مانند سپاهان، تراکتور و شهرخودرو نتایج خوبی کسب کردید و باعث شدید استقلال شانس زیادی برای کسب نایب‌قهرمانی داشته باشد. خودتان به‌عنوان یک استقلالی در این ارتباط چه صحبتی دارید؟
خدا را شکر که باعث ناکامی استقلال نشدیم و باعث شدیم استقلال اگر مقامی آورده یک سهم کوچکی هم ما داشته باشیم. البته مقام نایب‌قهرمانی نتایج زحمت تیم و مجموعه استقلال بوده، حالا ما هم رقیب‌های مستقیم استقلال را بردیم و شاید یک کمکی کرده باشیم. باز هم خدا را شکر، با وجود اینکه در تیم استقلال نبودیم اما خیرمان به آن تیم رسید.
 البته همین هواداران استقلال به‌دلیل یک اظهارنظر شما درباره قهرمانی پرسپولیس، انتقاداتی را نسبت به شما داشتند و حملات زیادی هم کردند!
دیگر این چیزها در فوتبال هست و باید با این فضاها کنار بیاییم. به‌هرحال هم خودمان باید سعی کنیم آرامش داشته باشیم، هم اینکه از این فضاها که به‌وجود می‌آید بتوانیم استفاده کنیم. این واکنش‌ها می‌توانند انرژی بیشتری به ما بدهند؛ آنها که به ما بی‌احترامی می‌کنند انگیزه بیشتری به ما می‌دهند و آنها که به ما احترام می‌گذارند باعث روحیه گرفتن ما می‌شوند. اگر ما زرنگ باشیم اتفاقا می‌توانیم از این فضاها استفاده بهینه بکنیم.
  اگر به عقب برگردیم، باز هم آن صحبت را در مورد قهرمانی پرسپولیس انجام می‌دهید؟
به‌نظرم حالا باید سعی کنیم به عقب برنگردیم و به جلو پیش برویم.
  هدف‌گذاری خودتان در مربیگری چیست؟ خیلی‌ها الان از شما به‌عنوان یکی از مربیان آینده استقلال نام می‌برند. نظر خودتان چیست؟
شخصا به چیزهای کم قانع نیستم و تلاش می‌کنم تا پله‌پله بالا بروم. امیدوارم که اتفاقات خوب با تلاش و زحمت برایم رقم بخورد. تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.
  ممکن است خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد شرایط مربیگری در استقلال برای شما مهیا شود. قبول می‌کنید؟
باید همه مسائل را به گذر زمان بسپاریم و ببینیم خدا چه می‌خواهد. من حتی به‌خود استقلال هم راضی نیستم و به جایگاه‌های بالاتری فکر می‌کنم. ان‌شاءالله همه اینها رقم بخورد. من انگیزه و انرژی لازم را برای این تلاش در خودم می‌بینم. امیدوارم خدا هم کمک کند تا ببینیم چه شرایطی رقم می‌خورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید