• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105452
+
-

شاخص بورس در مرز 2میلیون واحد

شاخص بورس در مرز 2میلیون واحد

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با یک رشد پرقدرت 3.21درصد افزایش یافت و به مرز 2میلیون واحد نزدیک شد.
به گزارش همشهری، دیروز با وجودکاهش 11.5درصدی ارزش معاملات روزانه، شاخص کل بورس تهران نزدیک به 60 هزار واحد رشد کرد و به محدوده یک میلیون‌و 925هزار واحد رسید. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران فقط چند گام دیگر تا رسیدن به مرز 2میلیون واحد فاصله دارد.تحلیلگران بر این باورند که شاخص کل بازار سهام تا محدوده 2میلیون‌و 200هزار واحد رشد خواهد کرد. با رشد روزگذشته شاخص بورس ارزش کل بورس تهران برای نخستین بار از مرز 7هزار میلیارد تومان عبور کرد و جمع کل ارزش کل بازار سهام ایران (بورس تهران و فرابورس) به  8474هزارمیلیارد تومان معادل 368میلیارد دلار رسید.

از شرکت‌ها چه خبر؟
از روز گذشته توجه سهامداران به سمت سهام بانک‌ها بیشتر شد. برخی از بانک‌ها با انتشار گزارش‌های فصلی گزارش کرده‌اند روند سودآوری‌شان در حال بهبود است و عملکرد بهار99 آنها بسیار بهتر از فصول قبلی بوده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهد رفته‌رفته زیان بانک‌ها در حال کاهش و سودشان در حال رشد است. بانک مرکزی از 2سال پیش برنامه‌های تازه‌ای را برای بهبود عملکرد بانک‌ها و کاهش هزینه پول انجام داده است. از صنعت بیمه نیز خبر می‌رسد که حال و روز این صنعت نیز درحال بهبود است ودرآمد آنها مطابق آخرین گزارش‌ها از 2 محل کاهش ضریب خسارت ثالث و افزایش درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها درحال رشد است. به‌نظر می‌رسد شرکت‌های بیمه توانسته‌اند از فرصت پیش آمده در بورس کمال استفاده را بکنند و با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بورس درآمدهای‌شان را افزایش دهند.شرکت بیمه پاسارگاد یکی از شرکت‌های مهم این صنعت اعلام کرده است سرمایه‌اش را تا 300درصد افزایش خواهد داد.
از صنعت خودرو‌سازی‌ خبر رسیده است که شرکت زامیاد موفق شده است برای انواع محصولات خود مجوز افزایش قیمت معادل 20درصد دریافت کند.ایران تایر نیز اعلام کرده است قصد دارد سرمایه‌اش را از محل آورده سهامداران افزایش دهد و درعین حال قرار است بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها هم در این شرکت مورد بررسی قرار بگیرد.  در تحولات مربوط به صنعت پتروشیمی شرکت پتروشیمی شیراز اعلام کرد:تعهدات ارزی شرکت تا پایان سال99 و در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان اردیبهشت1400 تسویه خواهد شد.
همچنین آنطور که شرکت پتروشیمی پردیس گفته است این شرکت توانسته در 15‌ماه گذشته بدون هیچ توقفی تولید کند و ظرفیت تولیدش را به 100درصد ظرفیت اسمی شرکت برساند.
آخرین خبر‌ها از عرضه‌های اولیه نیز حاکی از آن است که چهارشنبه هفته جاری قرار است سهام نیروگاه برق آبادان برای نخستین بار در بورس عرضه شود.سهمیه هر نفر در این عرضه 200سهم به ارزش 1550تومان درنظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید