• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 27 اسفند 1402
کد مطلب : 221211
+
-

احداث 14هزار واحد مسکونی جدید

پانزدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان نیروهای نظامی برگزار شد

گزارش
احداث 14هزار واحد مسکونی جدید

امیر قشقایی-روزنامه‌نگار

پانزدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن، دیروز (شنبه) با حضور رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور، وزیر دفاع، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، فرمانده‌کل سپاه، فرمانده‌کل ارتش و فرمانده‌کل نیروی انتظامی برگزار شد. احداث و واگذاری 10هزار و ۹۴واحد از واحدهای مسکونی به مالکان و تامین مسکن خانواده‌های نیروهای مسلح از مهم‌ترین دستورالعمل‌های این جلسه بود.

دستورکارها
۱۰هزار و ۹۴ واحد از واحدهای مسکونی احداث‌شده به مالکان واگذار شد.
شروع عملیات احداث ۱۴هزار واحد مسکونی جدید
امضای دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن بین وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
ورود زمین‌های بلااستفاده نیروهای مسلح با اولویت تامین مسکن خانواده‌های نیروهای مسلح به شبکه زمین کشور
تعهد نیروهای مسلح در قالب نهضت ملی مسکن برای احداث۵۰۰هزار واحد مسکونی با کمک دولت

مهم‌ترین اظهارات رئیس‌جمهور
در موضوع نیروی انسانی در نیروهای مسلح، انگیزه و آرامش بسیار حائز اهمیت است. کسی که پشتوانه امنیت یک کشور است باید از آرامش برخوردار باشد.
10هزار واحد مسکونی تحویل نیروهای مسلح می‌شود و  عملیات ساخت 14هزار واحد مسکونی را اجرایی می‌کنیم.
تفاهمی که میان وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امضا شد، در شتاب‌بخشیدن به تامین زمین و ساخت واحدهای مسکونی توسط نیروهای مسلح مفید و راهگشاست.
تامین مسکن برای نیروهای مسلح می‌تواند آرامش را برای آنان فراهم آورد.

مهم‌ترین اظهارات فرمانده‌کل سپاه

اکثر کارکنان جوان سپاه فاقد مسکن‌اند درحالی‌که اینها امروز در مناطق مرزی از شمال‌غرب، جنوب‌غرب، جنوب‌شرق و شمال‌شرق کشور در حال حراست از امنیت ملی در مرزها هستند.
در مرحله اول برای ۴۸هزار نفر از کارکنان سپاه مسکن را تامین می‌کنیم.
۲۰هزار و ۱۵۲واحد در حال ساخت است که درصدهای پیشرفت متفاوتی دارد.
برای ۵۲هزار نفر کسری داریم که امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد برای آنها هم واحد مسکن پیش‌بینی شود.
با توجه به وضعیت پایین حقوق‌ها فشار مضاعفی روی دوش کارکنان ما است؛ بنابراین درخواست کاهش سود تسهیلات بانکی را داریم.

شاخص‌ترین سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

۵۰درصد یا بیشتر از درآمد همکارانم صرف تامین مسکن می‌شود و این آنها را در اداره زندگی دچار مشکل می‌کند.
تلاش نیروهای مسلح این است که در دهه دوم یا سوم خدمت و قبل از بازنشستگی صاحب‌خانه شوند و دغدغه‌ای نداشته باشند.
با دولت تفاهم کردیم که ساخت ۵۰۰هزار واحد تا پایان دولت سیزدهم انجام شود. ۸۰درصد زمین لازم برای ۲۳۰هزار واحد تعیین تکلیف شده است.
انتظار داریم تسهیلات و مصالح با قیمت مناسب‌تری در اختیارمان قرار بگیرد و همچنین برای مجوز و خدمات جانبی به نیروهای مسلح مساعدت شود.

نکات مهم سخنان فرمانده کل‌ ارتش

۵۴هزار و ۵۰۰واحد مسکن برای کارکنان ارتش در حال ساخت و اجراست که این تعداد در مرحله اعطای پروانه تا تحویل قرار دارد.
کارکنان ارتش نه آورده آنچنانی دارند و نه توان پرداخت اقساط؛ البته در ارتش هر کمکی می‌توانسته‌ایم انجام داده‌ایم و در کنار آن بانک‌ها هم کمک می‌کنند.
در چیتگر ۱۶هزار و 500 واحد در حال ساخت داریم که به گفته مسئولان باغ گیاه‌شناسی معارض این باغ شد؛ کار به مسائل قضایی رسید که مراجع قضایی حکم به نفع بنیاد تعاون ارتش دادند.

صهیونیست‎‌ها آرزوی تجزیه‌ ایران را به گور می‌برند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مقام سابق امنیتی رژیم‌صهیونیستی مبنی بر تجزیه ایران گفت: مردخای کیدار (مقام سابق امنیتی رژیم‌صهیونیستی و عضو اندیشکده صهیونیستی سادات- بگین) در اظهاراتی وقیحانه عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران باید تجزیه و به ۶کشور تبدیل شود.
  وی تحریک قومیت‌های مختلف ایرانی را زمینه تحقق این آرزوی شوم عنوان کرده است. این صهیونیست مفلوک در فروردین‌ماه سال گذشته نیز، ضمن تأیید اقدامات نظامی صهیونیست‌ها در برخی کشورهای همجوار گفته بود؛ باید ایران را تکه‌تکه کنیم. این اظهارات به روشنی گویای سودای شوم دشمنان سفّاک نسبت به ایران عزیز است.
  جمهوری اسلامی ایران 4دهه متمادی، شنونده سخنان سخیفی بوده که گویندگان آن سال‌هاست خوراک موریانه‌ها شده‌اند. آرزوی تجزیه ایران نیز ‌مانند سایر آرزوهای باطل چهل‌وچند سال گذشته، با جنایتکارانی که نتوانسته‌اند حتی در مقابل یک جنبش مقاومت مردمی در نوار غزه قامت راست کنند و برای جبران شکست‌های ترمیم‌ناپذیر خود زبونانه دست به کشتار زنان و کودکان می‌زنند، به گور خواهد رفت.

واکنش ظریف به مسدودسازی اینستاگرام رهبر معظم انقلاب

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با تهران تایمز درباره اقدام کمپانی متا در مسدودسازی حساب اینستاگرام سایت رهبرمعظم انقلاب گفت: بیانیه‌های غربی‌ها درباره آزادی بیان غالبا تلاش‌هایی برای تحمیل تمایلات سیاسی خاص و ترویج برخی تمایلات سیاسی خاص بوده و هیچ‌وقت حقیقتا به معنی آزادی بیان و ابراز اندیشه نبوده است.
  درجه تحمل حمایت از فلسطین در حاکمیت آمریکا در قضیه نحوه برخورد با روسای دانشگاه‌های مختلف که اجازه حمایت از فلسطین را در دانشگاه‌های خود داده بودند، به بوته آزمایش گذاشته شد. انواع فشارهای رسانه‌ای به این روسای دانشگاه‌ها وارد آمد تا جایی‌که رئیس دانشگاه هاروارد مجبور به استعفا شد. غرب از ابزارهای مختلفی برای محدود کردن آزادی ابراز اندیشه و آزادی بیان استفاده می‌کند؛ درحالی‌که همچنان مدعی حمایت از این مسائل است.
  ما که در معرض دانشگاه‌های غربی و جامعه غربی بوده‌ایم، به خوبی می‌دانیم که وقتی مسائل جدی می‌شود و دولت‌ها می‌فهمند این آزادی در مقابل منافع حیاتی آنها قرار دارد، اینجاست که این دولت‌ها محدودیتی را به معرض اجرا می‌گذارند. اخیرا ترامپ گفته که اگر رئیس‌جمهور شود، جلوی حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی را خواهد گرفت و هر دانشجوی خارجی‌ای را که از آرمان فلسطین حمایت کند، از دانشگاه‌های آمریکایی اخراج خواهد کرد؛ این نوع رفتاری است که ما فقط از مقامات مختلف در غرب دیده‌ایم.
  همین الان در بعضی کشورهای اروپایی حمایت از فلسطین غیرقانونی قلمداد شده و مستوجب مجازات است، که اساسا این کار نوعی توهین و تجاوز به آزادی بیان و آزادی ابراز اندیشه است. حتی اجازه نمی‌دهند شهروندان خودشان با نسل‌کشی اسرائیل ابراز مخالفت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید