• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105133
+
-

دختر 15ساله برای ازدواج با جوان افغانستانی خودش را ربود

دختر 15ساله برای ازدواج با جوان افغانستانی خودش را ربود

دختر 15ساله مرد برج‌ساز که عاشق راننده پدرش شده بود، تصمیم به ازدواج با او گرفت اما وقتی با پاسخ منفی خانواده‌اش روبه‌رو شد نقشه آدم‌ربایی ساختگی کشید.
به گزارش همشهری، مدتی قبل پدر و مادری به دادسرای جنایی تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن دخترشان دادند. پدر که به‌شدت نگران بود به بازپرس پرونده گفت: دخترم روشا مدام موبایلش زنگ می‌خورد و می‌گفت دوستش حالش خوب نیست و می‌خواهد به دیدن او برود اما ما به او اجازه ندادیم. به‌دلیل کرونا از او خواستیم در خانه بماند اما او شبانه وقتی ما خواب بودیم از خانه خارج شد و رفت. من و مادرش صبح وقتی جای خالی‌اش را دیدیم متوجه رفتن او شدیم. نگران شدیم و به موبایلش زنگ زدیم اما جواب نداد. به دوستش زنگ زدیم اما در اوج ناباوری متوجه شدیم که او نه بیمار است و نه با دخترم قرار داشته است. همه جا را دنبال روشا گشتیم اما اثری از او نبود و تصمیم گرفتیم ماجرا را به دادسرا گزارش کنیم.

اخاذی یک میلیاردی
با اعلام گزارش ناپدید شدن دختر نوجوان، پرونده‌ای تشکیل شد و گروهی از مأموران آگاهی تهران تحقیقات برای یافتن این دختر را آغاز کردند. درحالی‌که جست و‌جوها ادامه داشت پدر روشا راهی اداره آگاهی شد و گفت دخترش را گروگان گرفته‌اند. وی توضیح داد: چند ساعت قبل فرد ناشناسی به موبایلم زنگ زد و گفت دخترم را ربوده است. صدای جیغ و فریادهای دخترم را از پشت گوشی می‌شنیدم. شخص تماس گیرنده تهدید می‌کرد که اگر ظرف ٢٤ ساعت یک میلیاردتومان جور نکنم، دخترم را می‌کشد و جنازه‌اش را می‌سوزاند. او حتی تهدید کرد که اگر ماجرا را به پلیس اطلاع دهیم، دیگر دخترم را نخواهیم دید.

ردپای آشنا
وقتی مأموران از پدر و مادر روشا پرسیدند که آیا به کسی مشکوک هستند؟ پدر وی گفت: به تازگی دخترم با پسری افغان به نام احمد آشنا شده است. من کارم ساختمان‌سازی‌ است و احمد در ساختمان کارگری می‌کرد. علاوه بر این راننده من هم بود و گاهی خانواده‌ام را به جایی که می‌خواستند می‌برد. اما وقتی متوجه شدم از اعتمادم سوءاستفاده کرده و با دخترم دوست شده است اخراجش کردم. احتمال می‌دهم که او برای انتقام‌جویی، دخترم را به بهانه‌ای از خانه بیرون کشیده تا از من با گروگان گرفتن او انتقام بگیرد.

دردسرهای عشق عجیب
گفته‌های پدر روشا سرنخی شد برای کشف حقایق این پرونده عجیب؛ چراکه مأموران با ردیابی‌های انجام شده احمد ٢٠ ساله را شناسایی و دستگیر کردند و در تحقیق از او مشخص شد که گروگانگیری در کار نبوده است. احمد گفت: ایده آدم ربایی ساختگی را روشا مطرح کرد تا هم از پدرش پول بگیرد و هم او را راضی به ازدواج کند. با اطلاعاتی که احمد در اختیار پلیس قرار داد، دختر نوجوان پیدا و به دادسرا منتقل شد. او در تحقیقات گفت: پدر و مادرم توجهی به خواسته‌های من نداشتند. حتی به ندرت اجازه رفتن به خانه دوستانم را می‌دادند. حتی مهمانی رفتن را ممنوع کرده بودند و از این وضعیت خسته شده بودم.
او ادامه داد: این اواخر پدرم برای ما راننده استخدام کرده بود. راننده‌اش یکی از کارگرهای ساختمانی‌اش بود که با او صحبت و درددل می‌کردم. او هم با صحبت هایش آرامم می‌کرد تا اینکه کم کم متوجه شدم که عاشقش شده‌ام. احمد هم عاشق من شده بود اما می‌گفت اگر خانواده‌ات متوجه شوند با ازدواج ما مخالفت می‌کنند. اما من عاشق احمد بودم و دلم می‌خواست با او ازدواج کنم.
وی ادامه داد: وقتی ماجرای آشنایی‌ام با احمد را به خانواده‌ام گفتم آنها به‌شدت عصبانی شدند. تا چند روز مرا در خانه حبس کرده و موبایلم را از من گرفتند. روز بعد متوجه شدم پدرم، احمد را اخراج کرده است. می‌گفتند به‌خاطر سن و سالم نباید فعلا به فکر ازدواج باشم. اما من گوشم به این حرف‌ها بدهکار نبود و پنهانی به احمد زنگ زدم و گفتم منتظر باشد تا نقشه‌ای بکشم. چند وقتی صبر کردم و وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد و خانواده‌ام مطمئن شدند که من دیگر با احمد ارتباطی ندارم، نیمه‌شب وقتی خانواده‌ام خواب بودند از خانه بیرون رفتم. احمد مقابل در منتظرم بود و مرا به خانه خواهرش برد. روز بعد به پدرم زنگ زد و صدایش را تغییر داد تا خودش را گروگانگیر جا بزند. او در کار تقلید صدا حرفه‌ای بود. می‌خواستیم یک میلیارد تومان از پدرم بگیریم و با آن زندگیمان را شروع کنیم اما نقشه هایم نقش بر آب شد.
با روشن شدن حقایق پرونده، قاضی جنایی اظهارات این دختر را ثبت کرد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید