• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223022
+
-

جوان‌ها مقصر هستند

آنهایی که از ابتدا در جریان درگیری‌های مرگبار در پتک‌جلالی هستند می‌گویند مقصر ادامه این درگیری‌ها جوانان دو طایفه هستند؛ چرا که به حرف‌های بزرگان گوش نمی‌کنند و با تندروی باعث ادامه این اختلافات شده‌اند.
یکی از اعضای طایفه موسایی که نخواست نامش منتشر شود درباره ادامه این درگیری‌ها به همشهری سرنخ می‌گوید: در هر دو طایفه جوان‌هایی وجود دارند که تندروی می‌کنند و حاضر نیستند اختلافات گذشته را کنار بگذارند. مدام به‌دنبال بهانه هستند تا بار دیگر درگیری درست کنند. این در حالی است که بزرگان دوطرف با یکدیگر مشکلی ندارند و با هم صلح کرده‌اند اما تندروی این جوانان در هر دوطرف باعث شده که درگیری‌ها به اینجا کشیده شود.
او ادامه می‌دهد: هنوز هیچ‌کس به درستی نمی‌داند که نخستین درگیری بین دو طایفه چطور اتفاق افتاد. ما سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کردیم و مشکلی نداشتیم. حتی وصلت‌های زیادی هم بین دوطرف انجام شده بود و همگی در روستا کنار هم به خوبی زندگی می‌کردیم اما از زمانی که درگیری‌ها اتفاق افتاد خانه خیلی‌ها را آتش زدند و روستا خالی شد. سرنوشت خیلی‌ها تغییر کرد. آن هم به‌خاطر درگیری بین یکی دو نفر. دو طایفه که هر کدام صدها نفر عضو دارند باید در اختلاف چند نفر بسوزند و زندگی‌شان خراب شود.
این عضو طایفه موسایی در ادامه می‌گوید: در این درگیری‌ها برادر من هم مجروح شده درصورتی که او با هیچ‌کس اختلاف و مشکلی نداشت. یا همین چند روز قبل فردی که از طایفه محمدی به قتل رسید مرد بی‌گناهی بود. او و همسرش سوار بر ماشین بودند که چند نفر راه‌شان را سد و شروع به تیراندازی کردند و این مرد را که یک معلم بازنشسته بود به قتل رساندند. برادر او قبلا در درگیری‌ها حضور داشت اما او خودش مرد خوبی بود و کاری به درگیری طایفه‌ای نداشت اما افرادی که به او تیراندازی کردند احتمالا به‌خاطر برادر‌ش دست به چنین کاری زدند. در حقیقت او تقاص برادرانش را پس داد. در این چند ساله بزرگان دوطرف بارها تلاش کردند دو طایفه به صلح و سازش برسند اما جوان‌های دو‌طرف باز هم تندروی می‌کنند و مانع می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید