• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105086
+
-

شاید نبرد قهرمان و نایب‌قهرمان

پرسپولیس و فولاد از 5بازی اخیر 5پیروزی دارند و در بازی امشب به‌دنبال ششمین پیروزی می‌گردند

آخرین بازی از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر میان 2مدعی صدر جدولی برگزار می‌شود که در 5هفته اخیر به هیچ تیمی امتیاز نداده‌اند. پرسپولیس و فولاد در نیم‌فصل دوم صاحب بهترین فرم در میان تمام تیم‌ها بوده‌اند و بهترین نتایج را گرفته‌اند. پرسپولیس طی 9بازی در نیم‌فصل دوم 25امتیاز از 27امتیاز ممکن را گرفته و فولاد هم اگرچه این نیم‌فصل را با یک تساوی و یک باخت آغاز کرد، اما در 5بازی بعدی‌اش به 5برد متوالی رسید تا خودش را به جمع مدعیان سهمیه آسیایی برساند. فولاد علاوه بر بازی امشب، 2بازی عقب‌افتاده دیگر هم دارد که می‌تواند با کسب امتیازات لازم در این بازی‌ها در رتبه دوم جدول جا خوش کند.

  اهمیت گل اول
بازی رفت 2تیم در اهواز با برتری یک بر صفر پرسپولیس تمام شد. تک‌گل پرسپولیس در همان 10دقیقه ابتدایی بازی روی یک ضربه پنالتی و توسط مهدی ترابی به ثمر رسید. هر دو تیم پرسپولیس و فولاد در این فصل هر گاه گل اول بازی را زده‌اند، بازی را با پیروزی به پایان رسانده‌اند. این وجه تشابه جالب میان 2تیم، اهمیت گل اول بازی را بالاتر می‌برد و به‌احتمال فراوان زننده گل اول بازی امشب می‌تواند نتیجه را به سود خودش به پایان برساند. البته فولاد اخیرا کام‌بک‌زدن را هم به خوبی یاد گرفته است. تیم نکونام در 2بازی آخر مقابل استقلال و ماشین‌سازی درحالی‌که گل اول بازی را خورده بود، با نتیجه 2بر یک به پیروزی رسید.

  بهترین خطوط دفاعی لیگ
2تیم صاحب بهترین خطوط دفاعی لیگ هستند و این نکته احتمال کم‌گل‌بودن بازی را بالا می‌برد. بعد از پرسپولیس که فقط 11گل خورده دارد و به‌دنبال رکورد بهترین خط دفاعی در تمام ادوار لیگ است، فولاد با 14گل خورده دومین خط دفاعی برتر این فصل است. عارف آغاسی، کولیبالی، وحید حیدریه و نجاریان (حردانی) خط دفاعی مستحکمی برای نکونام ساخته‌اند که به این تیم کمک کرده با 22گل زده، خودش را به جمع بزرگان برساند. در میان 7تیم بالای جدول که مدعیان کسب سهمیه هستند، فولاد صاحب کمترین گل زده است و فقط با تکیه بر آمار خوب خط دفاعی‌اش به این جمع رسیده است. بهترین گلزن فولاد، لوسیانو پریرا، آقای گل فصل گذشته است که در این فصل 5گل زده و بهترین گلزن پرسپولیس مهدی ترابی با 10گل زده است؛ یعنی دقیقا دوبرابر پریرا.

این خبر را به اشتراک بگذارید