• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104615
+
-

روحانی: تجمعات به‌عنوان عزا، عروسی، ‌مهمانی، سمینار و جشنواره همه مضر است

تجمع ممنوع

روحانی: تجمعات به‌عنوان عزا، عروسی، ‌مهمانی، سمینار و جشنواره همه مضر است

تجمع ممنوع

رئیس‌جمهور، کروناهراسی را همانند عادی‌سازی‌ و عادی‌انگاری بیماری کرونا، خطرناک دانست و تأکید کرد: مسئله اصلی در روند مبارزه با بیماری کرونا، تقویت همکاری مردم و دولت است و بی‌تردید با تداوم روند تقویت این همکاری‌ها، می‌توانیم سریع‌تر از مشکلات عبور کنیم.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با بیان اینکه مراقبت‌های جمعی و فردی باید به‌عنوان اصل خدشه‌ناپذیر مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: اجتماعات باید ممنوع و در موارد خاص به حد ضرورت محدود شود. الان زمان برگزاری جشنواره و سمینار نیست و حتی نسبت به برگزاری کنکور هم اگر دوستان ما در وزارت بهداشت اشکالی داشته باشند، چارچوبی برای آن تدوین می‌کنیم که مشکلی ایجاد نشود.
وی تأکید کرد: تجمعات به‌طور کلی در شرایط امروز غیرقابل‌قبول است. حالا اگر در آینده شرایط بهتر شود بحث دیگری است. اجتماعات، تجمعات به‌عنوان عزا، عروسی، مهمانی، سمینار و جشنواره همه مضر است.
روحانی همچنین با تأکید بر اینکه کسب و کارها، فعالیت‌های اقتصادی و گشایش‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد و راه دومی وجود ندارد، تصریح کرد: تعطیلی کسب و کارها و فعالیت اقتصادی برای بلندمدت امکان‌پذیر نیست و هیچ دولت و مردمی این را قبول ندارد. همه باید به صحنه بیایند و مردم را قانع کنیم که در روند مبارزه با بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است و راهی جز این نداریم.
رئیس‌جمهور با تأکید بر همکاری مردم و دولت، گفت: اگر این همکاری خوب و دقیق انجام بگیرد، می‌توانیم از مشکلات این بیماری، سریع‌تر عبور کنیم و از مراحل آن ملایم‌تر بگذریم و اگر خدایی ناکرده این همکاری دچار اختلال و مشکل شود، حتما موفقیت‌های ما با اشکالاتی توأم خواهد شد.
وی افزود: اگر کاری کنیم مردم فکر کنند بیماری کرونا عادی است و مشکلی نیست و از آن عبور کرده‌ایم و این ویروس خطرناک نیست، حتما دچار مشکل بزرگی می‌شویم و از آن طرف هم اگر اضطراب و هراس در مردم ایجاد کنیم به‌گونه‌ای که فعالیت‌های اجتماعی ضروری، خدماتی و اقتصادی دچار مشکل شود، حتما این هم نادرست است و مورد نظر نخواهد بود.
روحانی سپس به برخی مصوبات جلسه اشاره کرد و گفت: یکی اینکه بیماری مخفی نشود. دوم اینکه وقتی تست مثبت بود همانطور که در روز 12فروردین تصویب کردیم باید به خانواده و محل کارش خبر بدهد. من خواهش می‌کنم و در این زمینه‌ها مهم این است که مصوبات دقیق اجرا شود و اگر اجرا نشود، اصلا تأثیری ندارد.
وی افزود: نکته‌ای که در این جلسه مورد تأکید بود، بحث نظارت است. یعنی الان گفتیم ماسک لازم است، ولی چطور نظارت شود؟ کارمندی که بدون ماسک به اداره می‌آید، چطور نظارت شود؟ گفتیم کسی که می‌خواهد در اداره خدمت بگیرد باید ماسک داشته باشد وگرنه نباید خدمت بگیرد؛ چطوری باید به آن نظارت شود؟ گفتیم کسی که صاحب یک مغازه و فروشگاه است خودش و کارمندانش باید رعایت کنند، چطوری باید نظارت شود؟ همچنین گفتیم که مترو، اتوبوس و تاکسی چگونه باید باشد. اینها همه نیازمند نظارت است والا عمل نمی‌شود و وقتی عمل نشود چه تأثیری دارد؟ تصویب می‌کنیم که اجرا و عمل شود.
رئیس‌جمهور گفت: آنجایی که لازم است دادستان‌های محترم و قوه قضاییه باید یاری و کمک کنند برای اینکه بتوانیم آن‌را اجرا کنیم. امروز نظارت بسیار مهم است و مقرراتی که تا حالا وضع کرده‌ایم باید به‌طور دقیق اجرا شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید