• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 18 تیر 1399
کد مطلب : 104322
+
-

تغییر وضعیت کرونایی استارتاپ‌های هند

استارتاپ‌های هندی با شیوع ویروس کرونا به سمت تغییر کاربری رفته‌اند و متناسب با شرایط امروز جامعه، خدماتی را به مردم این کشور ارائه می‌کنند

تغییر وضعیت کرونایی استارتاپ‌های هند

هندوستان در حال حاضر در رده چهارم بیشترین مبتلایان به بیماری کووید -19 در جهان قرار دارد. این موضوع، مسئولان این کشور را بر آن داشته تا از روش‌های گوناگون برای مقابله با روند صعودی این بیماری استفاده کنند. در این میان، استارتاپ‌های مختلف این کشور هم به تکاپویی عجیب افتاده‌اند.

تلاش‌های جدید استارتاپی
یک استارتاپ هندی قصد دارد سیستمی را راه‌اندازی کند که براساس آن، مردم در شهرهای مختلف این کشور بتوانند به‌صورت اینترنتی از فروشگاه‌های محله خود خرید کنند و اجناس خود را در کمتر از یک ساعت‌ونیم تحویل بگیرند. استارتاپ «یاترا» هم که در حوزه سفر و رزرو هتل فعالیت می‌کند، به‌دنبال تغییر کاربری است و خدمات جدیدی ارائه خواهد کرد که آن خدمات، تامین تجهیزات دفتری است. این دو استارتاپ، تنها استارتاپ‌های هندی نیستند که به‌دنبال تغییر شغل رفته‌اند. آنگونه که در خبرها آمده، ده‌ها استارتاپ دیگر در هندوستان در حال حاضر به چنین سمتی رفته‌اند و خدمات خود را تغییر داده‌اند که همه اینها به‌خاطر شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع بیماری کووید -19 است.

توزیع الکل ضدعفونی به‌جای غذا
سوویگی و زوماتو، بزرگ‌ترین استارتاپ‌های سفارش و تحویل غذای هندوستان،‌ ماه گذشته تحویل الکل را در مناطق منتخب آغاز کردند. این اقدام چندهفته پس از آن صورت گرفت که هر دو شرکت، شاهد سفارش کمتر بودند و مجبور شدند صدها نفر از کارمندان و پرسنل خود را اخراج کنند.

توسعه کار
اودان یک استارتاپ در هندوستان است که به شرکت‌های کوچک و متوسط خدمات‌رسانی می‌کند و در اصل کار آن تجارت به تجارت یا همان B2B است. با این حال و با توجه به شرایط کنونی، آنها به سمت پذیرش سفارش‌های خانگی هم رفته‌اند و مجبور شده‌اند به‌دلیل کسادی بازار، کاربری خود را به‌گونه‌ای دیگر تعریف کنند. این تغییرات، اندکی پس از آن صورت گرفت که دهلی‌نو در اواخر ‌ماه مارس اعلام کرد که سراسر کشور باید قرنطینه شود تا جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا گرفته شود. قرنطینه به این معنی بود که تمامی اماکن عمومی ازجمله سالن‌های سینما، مراکز خرید، مدارس و حتی حمل‌ونقل عمومی به حالت تعطیل درآمد. در عین حال بسیاری از استارتاپ‌ها با شرایط به‌وجود آمده و به‌جای متوقف کردن موقت مشاغل خود، سراغ بازارهای دیگر رفتند و روش‌هایی را برای فرار از رکود و کسادی کشف کردند.

ارسال موادغذایی
از معدود کسب‌وکارهایی که بیشتر دولت‌های ایالتی در نقاط مختلف هندوستان با باز و فعال بودن آن موافقت کردند، فروشگاه‌های موادغذایی و خدمات تحویل آنلاین غذا و موادغذایی بود که این موضوع به‌طور طبیعی نظر بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌ها را به‌خود جلب کرد. 2استارتاپ تجارت الکترونیکی اسنپ‌دییل و دییل‌شر از اواخر ‌ماه مارس، ارسال مواد سوپرمارکتی را به درِ منازل آغاز کردند. این حرکت بلافاصله توسط 2استارتاپ اجتماعی میشو و کیورفیت هم دنبال شد. استارتاپ دومی در زمینه بدنسازی و آمادگی جسمانی فعالیت می‌کرد، اما ویروس کرونا آنها را به ‌سمت ارسال موادغذایی به منازل کشاند!

حمایت از هنرمندان
استارتاپ BookMyShow که کارش فروش بلیت فیلم است، به‌سمت حمایت از فعالیت‌های آنلاین هنری رفته است و به کمدین‌ها و هنرپیشه‌ها کمک می‌کند تا بلیت برنامه‌های آنلاین خود را به‌فروش برسانند. این استارتاپ که دفتر مرکزی‌اش در بمبئی قرار دارد، ایده‌ها و برنامه‌های دیگری را نیز در دستور کار خود دارد که به‌زودی آنها را نیز اعلام خواهد کرد.

فرصتی به نام کرونا
برخلاف برخی از استارتاپ‌ها که با همه‌گیری بیماری کووید-19 فلج شده‌اند، بعضی‌ها شرایطشان بهتر شده و این همه‌گیری منجر به تسریع در راه‌اندازی چرخه محصولات آنها شده است. CRED یک استارتاپ از شهر بنگلور است که خدمات‌رسانی آنلاین بانکی را توسعه داده و از فرصت قرنطینه‌شدن مردم استفاده کرده و توانسته کسب‌وکار خود را رونق دهد. در زمینه آموزش آنلاین هم توسعه بسیار خوبی دیده می‌شود. بسیاری از استارتاپ‌های هندی در این خصوص بسیار موفق بوده‌اند. استارتاپ Unacademy اعلام کرده که از ‌ماه مارس، شاهد افزایش 200درصدی کاربران و ترافیک بوده است.

پذیرش سفارش‌های خانگی
اودان یک استارتاپ در هندوستان است که به شرکت‌های کوچک و متوسط خدمات‌رسانی می‌کند و در اصل کار آن تجارت به تجارت یا همان B2B است. با این حال و با توجه به شرایط کنونی، آنها به سمت پذیرش سفارش‌های خانگی هم رفته‌اند و مجبور شده‌اند به‌دلیل کسادی بازار، کاربری خود را به‌گونه‌ای دیگر تعریف کنند

این خبر را به اشتراک بگذارید