• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102619
+
-

توزیع ۲میلیون ماسک در حمل‌ونقل عمومی تهران

تأکید بر اجباری بودن استفاده از ماسک در ‌اتوبوس

حمل و نقل
تأکید بر اجباری بودن استفاده از ماسک در ‌اتوبوس

 از ابتدای اردیبهشت تاکنون حدود 2میلیون ماسک در ایستگاه‌های مترو، ۴۲ایستگاه اتوبوس و ۱۸پایانه شهر توزیع شده است.
به گزارش همشهری، از اوایل اسفند‌ماه سال گذشته که ویروس کووید- 19در کشورمان دامنگیر شد و هزاران نفر از هموطنانمان را مبتلا کرد یکی از دغدغه‌های مسئولان تلاش برای پیشگیری از شیوع این ویروس در حمل‌ونقل عمومی بوده است از این‌رو استفاده از ماسک به‌ویژه از زمانی که شرایط فعالیت‌های کاری جامعه به حالت عادی بازگشت مورد تأکید قرار گرفت.

استفاده از ماسک همچنان اجباری است
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اعلام کرد که همچنان استفاده از ماسک در اتوبوس اجباری است.
محمود ترفع با اشاره به لزوم به همراه داشتن ماسک از سوی مسافران، اظهار کرد: البته اگر مسافری ماسک به همراه نداشته باشد، می‌تواند نسبت به تهیه آن از 60مرکز عرضه ماسک در پایانه‌های اتوبوسرانی و ایستگاه‌های تبادلی و پر مسافر خطوط تندرو اقدام کند. ترفع با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها یک ضرورت است، تصریح کرد: از مسافران درخواست می‌کنیم اگر اتوبوسی با ظرفیت تکمیل به ایستگاه رسید، از سوار شدن به آن اجتناب کرده و منتظر رسیدن اتوبوس بعدی بمانند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایان با درخواست از مسافران برای استفاده از ماسک در اتوبوس به‌منظور حفظ سلامت خودشان و دیگران، خاطرنشان کرد: مسافرانی که در اتوبوس از ماسک استفاده نمی‌کنند، نه‌تنها نسبت به سلامتی خود بی‌تفاوت هستند، بلکه ممکن است به سلامت سایر شهروندان نیز آسیب برسانند. از همین شهروندانی که ماسک دارند نیز باید به آنهایی که ماسک ندارند، تذکر دهند.
استفاده حداکثری از ماسک در مترو
شهروندان و مسافران در شبکه متروی تهران و حومه به نکات ایمنی و بهداشتی توصیه شده برای سلامتی خود و دیگران توجه می‌کنند. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در این‌باره گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران از ابتدای شیوع ویروس کرونا در رابطه با اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت خود اقدام کرده و تمامی برنامه‌های اجرایی را براساس ابلاغیه‌های اعلام شده انجام می‌دهد. نوبخت با اعلام اینکه هواساز ایستگاه‌های خطوط مترو به‌منظور خنک کردن فضای ایستگاه‌ها فعال هستند، تصریح کرد: کولرهای تمامی قطارها در چند مرحله طی روز کنترل می‌شوند تا با توجه به گرم شدن هوا، شهروندان و مسافران راحت‌تر از ماسک استفاده کنند. وی با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطارها در خط سه از 7دقیقه به 6دقیقه و در خط دو از 3.5دقیقه به 3دقیقه کاهش یافته است، گفت: در بیش از 100روز گذشته اقدام‌های مختلفی در بخش‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی ازجمله تولید خبر، کلیپ، چاپ بنر، پوستر و برچسب‌های هشدار‌دهنده درخصوص پیشگیری از شیوع ویروس نیز در شهر زیرزمینی انجام شده است.
همچنین علی عالی، مدیر روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان در ناوگان عمومی شهر مورد تأکید است، گفت: در شرایطی که توصیه می‌شود در جمع‌های چند نفره نیز از ماسک استفاده شود، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان در ناوگان عمومی شهر مورد تأکید است. وی با تأکید بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده از ماسک در ناوگان عمومی شهر به‌ویژه مترو و اتوبوس الزامی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید