• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100963
+
-

9هفته فقط 2بار تست

پروتکل پیشنهادی برای رعایت موارد بهداشتی در لیگ‌برتر ایران، همانگونه که پیش‌بینی می‌شد در مقایسه با لیگ‌های اروپایی سختگیری کمتری دارد

پروتکل بهداشتی مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ایران، اگر همان باشد که سایت ورزش3 نوشته است، در مقایسه با لیگ‌های اروپایی ممکن است سختگیری کمتری داشته باشد، اگرچه گفته می‌شود از بوندس‌لیگای آلمان کپی‌برداری شده است.
قرار است هیأت‌رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال امروز ‌پروتکل پیشنهادی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش را بررسی و احتمالا تصویب کنند.
طبق این پروتکل دست‌کم تا 5هفته بازی‌ها بدون تماشاگر خواهد بود. تست کرونا کلا 2بار از همه اعضای تیم‌ها گرفته می‌شود؛ یک‌بار قبل از شروع تمرینات و یک‌بار هم قبل از نخستین بازی. این در حالی است که قرار است در لیگ‌های اروپایی هر هفته از همه بازیکنان تست گرفته شود.
البته آزمایش‌‌های سطحی‌تر مانند تب‌سنجی هر روز در لیگ ایران انجام خواهد شد.
در شروع هر بازی، دیگر خبری از بازیکنانی که با تیم‌ها وارد زمین می‌شوند، نخواهد بود. عکس یادگاری و خوش و بش قبل از بازی هم ممنوع می‌شود.
راهروها، اتاق نشست خبری، رختکن‌ها، اتاق داوران، اتاق پزشک، اتاق نمایندگان فدراسیون، نیمکت‌ها و... همه روزه باید ضدعفونی شوند، اما گفته می‌شود امکان ضدعفونی‌کردن روزانه چمن بازی وجود ندارد.
قرار است توپ‌جمع‌کن‌ها با مواد ضد‌عفونی‌کننده و الکل و همچنین ماسک و دستکش‌های مخصوص کنار زمین بنشینند و هر بار که توپ بیرون می‌رود، آن را استرلیزه کنند.
با وجود از‌سرگیری مسابقات لیگ، رسانه‌ها همچنان برای تهیه خبر مشکل خواهند داشت، چون طبق پروتکل پیشنهادی، کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی و نیز امکان مصاحبه با بازیکنان در میکسدزون حذف خواهد شد.
قرار است برای شادی بعد از گل هم آدابی درنظر گرفته شود. دست‌دادن و در آغوش گرفتن بازیکنان بعد از گل ممنوع شده و آنها فقط می‌توانند آرنج‌ها یا پاهای خود را به نشانه خوشحالی به هم بزنند.
باشگاه‌ها موظف هستند قمقمه‌های آب برای بازیکنانشان خریداری کنند که شماره هر فرد روی آن حک شده باشد. از این‌رو هر بازیکن از بطری خودش آب بنوشد تا مشکلی پیش نیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید