• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 24 بهمن 1402
کد مطلب : 218218
+
-

2بار قصاص مجازات باغبان سابق مهرجویی

داخلی
2بار قصاص مجازات باغبان سابق مهرجویی

با گذشت 25روز از محاکمه قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش، رأی متهمان این پرونده صادر شد. براساس حکم صادر شده از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان البرز، باغبان سابق مهرجویی به نام کریم که عامل اصلی قتل کارگردان معروف کشورمان و همسرش بود به 2بار قصاص و 3متهم همدست او به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.
به‌گزارش همشهری، اواخر مهرماه امسال و همزمان با حادثه هولناکی که در یکی از ویلاهای شهرک زیبادشت کرج رخ داد، شوک بزرگی به جامعه هنری کشور وارد شد. در این حادثه، داریوش مهرجویی و همسرش به طرز بی‌رحمانه‌ای با ضربات چاقو به قتل رسیدند و از همان زمان تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت آغاز شد. این تحقیقات پس از چند روز به شناسایی و دستگیری 4نفر که شب حادثه در ویلای مهرجویی حضور داشتند منتهی شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل اصلی جنایت، جوانی به‌نام کریم، باغبان سابق مهرجویی بوده که با همدستی برادرش و 2نفر دیگر دست به این جنایت زده‌اند. کریم مدعی بود به‌خاطر کینه‌ و طلبی که از مهرجویی داشته نقشه قتل آنها را عملی کرده است.
اعترافات متهمان و همچنین بازسازی صحنه جنایت از یک سو و گزارش پزشکی قانونی درباره ضربات کشنده‌ای که به مهرجویی و همسرش وارد شده بود از سوی دیگر، از این حکایت داشت که عامل اصلی هر دو قتل یک نفر است. آنطور که تحقیقات نشان می‌داد، در شب حادثه کریم به همراه همدستانش به نام‌های داود، میرویس و اسکندر از بالای دیوار به حیاط خانه مهرجویی پریده و از در پشتی آشپزخانه وارد خانه شده بودند. کریم و میرویس سراغ مهرجویی که سرگرم تماشای تلویزیون بود رفته و داود و اسکندر نیز به‌دنبال وحیده محمدی‌فر (همسر مهرجویی) که به داخل اتاق فرار کرده بود، رفتند. کریم پس از آنکه ضربات کشنده‌ای را با چاقو بر پیکر مهرجویی وارد کرده، به سراغ همسرش رفته و او را نیز به قتل رسانده بود.
با این اطلاعات بود که پرونده پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان البرز فرستاده شد. براساس کیفرخواست، کریم متهم به «مباشرت در قتل عمدی مهرجویی و همسرش»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران» و «تهدید با چاقو» بود و همدستانش نیز اتهاماتی چون «شروع به قتل عمدی مرحوم مهرجویی»، «مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی»، «مشارکت در سرقت تعزیری» و... داشتند.
به این ترتیب جلسات محاکمه متهمان در روزهای 27 و 28دی‌ماه در دادگاه کیفری استان البرز برگزار شد و هر چند کریم در جریان محاکمه همه اتهاماتش را انکار کرد و مدعی شد که آن شب اصلا در ویلای مهرجویی حضور نداشته است، اما سایر متهمان ماجرای آن شب را توضیح داده و گفتند که چطور کریم با ضربات چاقو کارگردان معروف و همسرش را به قتل رساند. در نهایت نیز با گذشت 25روز از پایان محاکمه متهمان، حکم صادره از سوی دادگاه اعلام شد و بنا به‌گفته حسین فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز، متهم ردیف اول به اتهام قتل عمدی مرحوم مهرجویی و مرحومه محمدی‌فر و براساس مطالبه قصاص از سوی اولیای دم به «قصاص نفس» و در مورد سایر جرائم ارتکابی نیز به 20 سال حبس، شلاق و دیه محکوم شد. متهمان ردیف دوم و سوم نیز مجموعا هر یک به ۳۶سال حبس،  شلاق و دیه محکوم شدند و متهم ردیف چهارم مجموعا به 8سال حبس تعزیری محکوم شده است.
به‌گفته رئیس‌کل دادگستری استان البرز آرای صادر شده قطعی نیست و درصورت فرجام‌خواهی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و درصورت تأیید رأی و قطعیت آن، اجرا خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید