• شنبه 23 مهر 1401
  • السَّبْت 19 ربیع الاول 1444
  • 2022 Oct 15

ایستادیم و پیش رفتیم

همزمان با هفدهم ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر اسلام ص و امام صادق ع، رهبرمعظم‌انقلاب اسلامی دیروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام و میهمانان خارجی شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت، مهم‌ترین نیاز امت اسلامی برای نقش‌آفرینی و دستیابی به جایگاه رفیع در هندسه جدید قدرت را اتحاد و انسجام دانستند.

جشن باشکوه مردم

روز باشکوهی به مناسبت عید میلاد حضرت رسول اکرم ص و امام‌جعفر صادق ع در میدان ولیعصر عج تهران رقم خورد.به گزارش همشهری، بعدازظهر دیروز هزاران نفر در مسیر خیابان ولیعصر عج از محدوده ایوان انتظار تا میدان ونک حاضر شده بودند.

گفت‌وگو؛ امکان یا امتناع؟

بعد از اغتشاشات اخیر برخی از نخبگان کشور، یکی از راه‌های کاهش تنش را گفت‌وگو دانستند و رئیس قوه‌قضاییه نیز آمادگی خود را اعلام کرد. به‌صورت طبیعی بلافاصله این سؤال طرح می‌شود که گفت‌وگوی کی با کی؟
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس به بهانه رونمایی از ۲۳۳ اثر پژوهشی، اسنادی و صوتی جدیداز فعالیت‌های این مرکز می‌گوید:

گنجینه تاریخ دفاع‌مقدس فراهم خواهد شد

به همت این مرکز تاریخ شفاهی ۶۰ نفر از فرماندهان شاخص و مدیران عالی دوران دفاع‌مقدس در طول یک سال گذشته ثبت و ضبط شده است
تاریخ شفاهی دوران دفاع‌مقدس با ثبت خاطرات مبتنی بر واقعیت‌های تاریخی، انتقال‌دهنده نمادهای فرهنگی این دوره زمانی به نسل آینده است.

کرسی‌های آزاد‌اندیشی مقابل تجمع‌های ساختارشکن

بهمن‌ماه سال81، اعضای انجمن اهل قلم به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند. در این دیدار، رهبری مطالبه‌ای را از نخبگان، اندیشمندان و صاحبان فکر و اندیشه برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مطرح می‌کنند.

مسئله دشمنان، حجاب نیست

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: حوادث روزهای اخیر راه را برای کسب تجربه‌ای تعیین‌کننده و ارتقای جایگاه ملت ایران و جوانان ایران به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد.

این شنبه؛ حرکت اتوبوس‌های تازه نفس

سرانجام امروز ناوگان پیر و فرسوده اتوبوسرانی تهران جان تازه‌ای می‌گیرد.

عشایر کوچنده در مناطق قشلاقی

چین قدرتمند؛ مأموریت بزرگ آقای «شی»

آغاز تحقیقات درباره ویدئوی برخورد مأمور یگان‌ویژه با یک زن