• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173924
+
-

جشن باشکوه مردم

به مناسبت عید میلاد حضرت رسول اکرم ص و امام‌جعفر صادق ع برنامه‌های ویژه‌ای در سراسر تهران برگزار شد

عیدانه
جشن باشکوه مردم

 روز باشکوهی به مناسبت عید میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام‌جعفر صادق(ع) در میدان ولیعصر (عج) تهران رقم خورد.به گزارش همشهری، بعدازظهر دیروز هزاران نفر در مسیر خیابان ولیعصر(عج) از محدوده ایوان انتظار تا میدان ونک حاضر شده بودند تا ضمن شرکت در جشن سالروز میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و امام‌جعفر صادق(ع)، در برنامه مولودی‌خوانی مداحان معروف شرکت کنند.
روز جمعه جمعیت مردمی که به قصد حضور در میدان ولیعصر(ع) حرکت کرده بودند از 4جهت به سمت این میدان روانه بود. پلیس راهور از مسافتی مانده به میدان، از ورود خودروها و سپس از تردد موتورسیکلت‌ها جلوگیری می‌کرد تا همه‌‌چیز برای جشن مردمی مهیا باشد. در خیابان‌های ولیعصر و بلوار کشاورز موکب‌هایی برپا شده بودند که از شهروندان پذیرایی می‌کردند. غرفه‌هایی نیز مخصوص کودکان در این موکب‌ها مستقر شده بود. جایگاه برنامه در مقابل دیوارنگاری سفید «زنان سرزمین من، ایران» قرار داشت و بلندگوهای آن به شکل جالبی از جرثقیل آویخته شده بود. همزمان با اینکه جمعیت حاضر در میدان با پرچم‌های ایران و منقش به نام پیامبر اکرم و بادکنک‌های چندرنگ فشرده‌تر می‌شد، مراسم با اجرای سرود «سلام فرمانده» آغاز شد. در ادامه با مداحی حاج محمود کریمی و سیدمجید بنی‌فاطمه ادامه یافت. کریمی در بخشی از مداحی خود با اشاره به حوادث اخیر گفت: «موضع ما درباره حجاب همان موضع مقام معظم رهبری است. امیدواریم این فتنه زودتر به پایان برسد.» حاج منصور ارضی، سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، محمدحسین حدادیان و حسین طاهری از دیگر مداحان این مراسم بودند؛ مراسمی که تا اذان مغرب ادامه یافت و با نورافشانی به پایان رسید. در این مراسم پاکبان‌ها و نیروهای آتش‌نشانی برای خدمت‌رسانی به فعالیت پرداختند.

از شهرری تا دریاچه خیلج‌فارس
همزمان با مراسم میدان ولیعصر(عج)، جشن میلاد در دیگر نقاط پرتردد و شاخص شهر تهران نیز برگزار شد. بر همین اساس آستان مقدس و بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان جمعی از مومنان بود. در میادین و خیابان‌های اصلی شهرری نیز شهرداری منطقه۲۰ با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های سبزرنگ و شاد رنگ و بوی منطقه را نورانی کرد. هیأت‌های مذهبی و مساجد و تکایا در شهر ری نیز با برقراری جشن و مراسم شادی و ایستگاه‌های صلواتی با پخش شربت و شیرینی ایام هفته وحدت را گرامی داشتند.
شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد هم به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) ویژه‌برنامه نورافشانی و آتش‌بازی را از ساعت 20تا 22در پارک آب‌وآتش برگزار کرد. این در حالی بود که صبح جمعه هم از ساعت 10با پرواز بادبادک‌های رنگی برافراز پل طبیعت توسط دانش‌آموزان مراسم آغاز شد و تا ساعت 12ادامه یافت. ساعت 14تا 16هم پل طبیعت همزمان با هشتمین سالگرد به بهره‌برداری رسیدنش، در راستای اجرای برنامه «جوهر جمال» میزبان هنرمندان و استادان خوشنویسی و خطاطی شد. این پل در روزهای پنجشنبه و جمعه رنگین کمانی بود. دریاچه شهدای خلیج‌فارس به مناسبت هفته وحدت و در راستای معرفی فرهنگ، تمدن و آداب ‌و رسوم اقوام ایرانی تا 29مهرماه جشنواره «ایران عزیز» را به اجرا درمی‌آورد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید