• چهار شنبه 19 مرداد 1401
  • الأرْبِعَاء 12 محرم 1444
  • 2022 Aug 10

پیام موفقیت «خیام» از مدار زمین

در ساعت ۱۰:۲۲ صبح دیروز ماهواره سنگین وزن خیام با استفاده از پرتابگر سایوز در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت
صبح دیروز پس از سال‌ها تلاش اتفاق مهمی برای صنعت فضایی ایران رقم خورد. ایران که طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در صنعت فضایی داشته است ساعت ۱۰:۲۲صبح روز گذشته در همکاری با روسیه ماهواره مهم خود به نام «خیام» را با استفاده از پرتابگر سایوز از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.
بررسی آثار احداث 4خط جدید مترو بر میزان جذب مسافر در 7خط موجود

مترو 10میلیون نفری می‌شود

براساس طرح جامع ریلی پایتخت، شهرداری تهران موظف است حداکثر تا سال 1420، چهار خط جدید مترو شامل خطوط 8 تا 11 را احداث کرده و به بهره‌برداری برساند.براساس طرح جامع ریلی پایتخت، شهرداری تهران موظف است حداکثر تا سال 1420، چهار خط جدید مترو شامل خطوط 8 تا 11 را احداث کرده و به بهره‌برداری برساند.

لباس مشکی‌های ما هم سیاسی است

صدایشان درآمده است. چه کسانی؟ همان‌هایی که همیشه طرفدار تعطیلی عزای محرم بوده‌اند. صدایشان به‌خاطر محتوای یک نوحه درآمده... از بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال تا هم‌سفره‌های داخلی‌شان معترض سیاسی شدن اشعار یک نوحه هستند.

چرا دنیا به تروئیکای اروپایی می‌خندد؟

مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در جریان است. فارغ از موارد و مطالباتی که در قبال موارد ادعایی و پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لزوم ارائه تضمین‌های نهایی درخصوص احیای توافق هسته‌ای و رفع عملیاتی تحریم‌ها مطرح می‌شود، رفتارشناسی تروئیکای اروپایی در این مذاکرات بسیار قابل تأمل است.

محرومیت‌زدایی با نذر آب

امسال پنجمین سالی است که بزرگ‌ترین طرح داوطلبانه در کشور اجرا می‌شود؛ طرح ملی نذر آب که از آبرسانی در روستاهای محروم و درگیر تنش‌های آبی آغاز شد و کم‌کم به فعالیت‌های گسترده‌تری تحت عنوان محرومیت‌زدایی انجامید.

جان در برابر موشک؛ کودکان غزه قربانی جنگی نابرابر

تنها 2ساعت از شهادت حامد نجم و 3نفر از پسرعموهایش وخواهرزاده‌اش در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه می‌گذشت که آتش‌بس اعلام شد. پس از 3روز بمباران شدید نوار غزه، رژیم صهیونیستی و گروه جهاد اسلامی آتش‌بس اعلام کردند.

بازخوانی2سال رکود بورس

2سال پیش در چنین روزی شاخص کل بورس تهران در دولت قبل، بعد از یک دوره رشد افراطی شروع به نزول کرد و از آن زمان تاکنون 30درصد افت کرده است. بازخوانی دوره 2ساله نزول بورس نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین دلایل رکود مدت‌دار و عمیق بورس در همه این دوران رشد‌های انفجاری شاخص بورس در سال1399 تحت‌تأثیر سیاست‌های دولت قبل بوده است.

دانش‌آموزان چقدر می‌توانند ورزش کنند؟

کاهش 46درصدی دستفروشان پایتخت

لیلیان؛ روستایی از جنس ابریشم و رنگ