• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168081
+
-

پرتغال خونی

درخشش مهاجمان پرسپولیس در اروپا، داغ دل این تیم بدون فوروارد را تازه می‌کند

پرتغال خونی

هفته اول لیگ پرتغال برای مهاجمان ایرانی خوش‌یمن بود. مهدی طارمی که حالا دیگر کسی از موفقیت او تعجب نمی‌کند، در گام اول 2گل از 5گل تیمش را در جریان برتری برابر ماریتیمو به ثمر رساند تا بار دیگر در کانون تمجیدها قرار بگیرد. حالا شمار گل‌های زده طارمی برای پورتو در آغاز فصل سوم حضور این بازیکن به عدد چشمگیر 53رسیده است؛ آماری که قطعا می‌تواند بهتر و بالاتر از اینها هم باشد. هر روز که می‌گذرد طارمی اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کند و انگار کار درخشش برای او با پیراهن پورتو آسان‌تر می‌شود.
اتفاق غیرمنتظره روز اما گلزنی علی علیپور با پیراهن ژیل‌ویسنته در نخستین هفته از مسابقات لیگ پرتغال بود. مهاجم ایرانی که به‌تازگی از ماریتیمو به این تیم پیوسته، در دیدار برابر پاکوس ده‌فریرا نیمکت‌نشین بود و صرفا در 10دقیقه پایانی، زمانی که بازی بدون گل مساوی دنبال می‌شد به میدان آمد. علیپور اما در همین زمان کوتاه موفق شد گل 3امتیازی تیمش را به ثمر برساند. اشتباه دروازه‌بان حریف در ضربه زدن به توپ با هوشیاری همبازی علیپور همراه شد. او توپ را گرفت و در دهانه دروازه خالی برای مهاجم ایرانی فرستاد تا این بازیکن نخستین گل فصل خودش و تیمش را به ثمر برساند؛ گلی که طبیعتا از این به بعد فرصت بیشتری برای بازی در اختیار علیپور قرار خواهد داد.
به‌طور کلی علی علیپور در پرتغال رو به پیشرفت حرکت کرده است. او فصل اول حضور در ماریتیمو 26بازی انجام داد و 2گل زد، درحالی‌که این آمار در فصل دوم به 34بازی و 7گل زده ارتقا یافت. فعلا هم که مهاجم ایرانی در ژیل‌ویسنته گام اول را محکم برداشته است. این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که پرسپولیس همچنان با بحران مهاجم مواجه است و تلاش چندین هفته‌ای باشگاه برای جذب فوروارد مورد نظر کادرفنی به جایی نرسیده است. بنابراین هواداران از درخشش بازیکنان سابق خود در اروپا حسی دوگانه پیدا می‌کنند؛ کمی خوشحالی و کمی هم حرص و خون دل خوردن!

این خبر را به اشتراک بگذارید