05
چهار شنبه 19 مرداد 1401
شماره 8562
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هدفمندکردن شهریه دانشجویی ایثارگران۴

ایثارگران بدانند
نادیده گرفتن عنوان قانونی ۱۰۰درصد شهریه و تبدیل آن به کمک شهریه در آیین‌نامه اجرایی ماده۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب هیأت وزیران از نقاط ضعف این آیین‌نامه است.
ویژه
تا ۱۰ مرداد ماه، نوبت‌دهی برای حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده و کار ارزیابی سلامت برای حدود ۴۹۵ هزار نفر به پایان رسیده است.
100 هزار تومان در مناطق محروم و کوچک، 200هزار تومان در مناطق برخوردار، 300هزار تومان در مراکز استان و 400هزار تومان در کلانشهرها.
سلامت
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از کاهش چشمگیر مصرف مواد لبنی در ماه‌های اخیر خبر می‌دهد.

واکسن HPV از 500 هزار تا یک‌میلیون و 600 هزار تومان

بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد افزایش اطلاع‌رسانی‌ها نسبت به خطرات ویروس HPV، تقاضا برای این واکسن را افزایش داده است
گزارش
میزان شیوع عفونت ویروس HPV در ایران در بررسی انجام شده در 4استان برای جمعیت زنانی که در سنین باروری هستند، 8درصد اعلام شده است، اما با وجود شیوع کم آن، اهمیت توجه به این ویروس به عنوان عاملی برای بیماری‌های سرطانی است.

کودکان بالای 5سال بدون متقاضی سرپرستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه مراحل فرزندخواندگی به کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیده است، گفت: «هر نوزادی که در شیرخوارگاه جانمایی می‌شود، قابلیت واگذاری ندارد و درصد کمی از این کودکان به فرزندخواندگی می‌روند.
ورود داروی خوراکی بیماران «اس‌ام‌ای» به کشور
مدیرعامل انجمن اس‌ام‌ای ایران از ورود نخستین محموله داروی ریسدیپلام با نام تجاری اِوریسدی به کشور خبر داد و گفت: «این دارو نخستین داروی خوراکی بیماری اس‌ام‌ای در جهان بوده و با فاصله کمی بعد از ورود به بازارهای جهانی، وارد ایران شده است.»