• شنبه 22 شهریور 1399
  • السَّبْت 24 محرم 1442
  • 2020 Sep 12

بازآفرینی شهری از مسیرکسب‌وکارها

بازآفرینی مناطق تجاری با مشارکت مستقیم ذینفعان، شهر را بدون سرمایه کلان نوسازی می‌کند
بازآفرینی تمام شهر در یک زمان ممکن نیست و با هیچ طرح و بودجه‌ای نمی‌توان در مدتی کوتاه تمام مشکلات زندگی در پایتخت را برطرف کرد.
گزارش همشهری از چرایی حذف دختران دانش‌آموز از جلد یکی از کتاب‌های درسی

رانده‌شدگان کتاب‌های درسی

باز هم حذف؛ این بار تصویر دختران از روی جلد برخی از کتاب‌های درسی به بهانه شلوغ بودن بیش از حد طرح، آن هم درحالی‌که دختران نیمی از جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند و در سده اخیر بسیاری از آنها کرسی‌های مهم علمی و تحقیقاتی را در دانشگاه‌های معتبر ایرانی و خارجی به ‌خود اختصاص داده‌اند.

آیینه‌هایی برای همه ایرانیان

حذف دختران از روی جلد کتاب‌های درسی، واکنش مردم به این حذف و توجیهات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و واکنش‌های مردمی به آن، اگرچه در ظاهر درباره تصویر روی جلد کتاب ریاضی است، اما در واقع نشانه بخشی از شکاف‌های اجتماعی است که در جامعه در جریان است.

سینما سرزمین بدون‌مرز

بیش از یک قرن از نخستین روزی که برادران لومیر با دستگاه سینماتوگراف خود به تصویر بر پرده‌ای جادویی و سفید جان‌بخشیدند، می‌گذرد.

مأموریت بازارسازها برای نجات بورس

با مصوبات شورای بورس در نشست فوق‌العاده‌ای که روز پنجشنبه تشکیل شد، احتمال صعود بازار سهام و پایان دوره نزول از هفته جاری تقویت شد، درعین‌حال مدیرعامل فرابورس با تأیید بازگشت رشد به بازار سهام از هفته جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از هفته آینده، بازار سهام روند متعادل و نقدشونده‌ای را در پیش بگیرد.

نفس‌بکش‌سینما

این متن می‌توانست با خس‌خس کلمات ناشی از ازدحام جمعیت و کلافگی از دیر برگزارشدن یک جشن‌سینمایی آغاز شود. با اشاره به اینکه یک‌بار دیگر سینما بهانه‌ای شده برای جمع‌کردن گروهی از سینماگران و مدیران به دور هم تا یک آیین سینمایی دیگر سر‌ و ‌شکل بگیرد و البته لبخندها و اشک‌ها برای علاقه‌مندان سینما در رسانه‌ها ماندگار شود.

اهل عقب‌نشینی نیستم

شرق و غرب پشت برجام

کارگردان سینما سناریوی جنایت نوشت

شکاربان و شکارچی در میدان جنگ