06
شنبه 22 شهریور 1399
شماره 8035
هوشمند
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
هواوی نسخه دوم سیستم عامل خود را راه‌اندازی کرده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد این سیستم عامل سال آینده میلادی برای نخستین‌بار روی تلفن‌های هوشمند این شرکت به‌عنوان جایگزینی برای اندروید گوگل اجرا می‌شود.
روباتیک
گروهی از جوان‌های ایرانی با ساخت یک روبات ویژه شرایط کرونا توانسته‌اند مورد توجه عمومی قرار بگیرند؛ روباتی که می‌تواند در مکان‌های عموی شلوغ به‌صورت سریع دمای بدن تعداد زیادی از افراد و فاصله فیزیکی آنها را تشخیص دهد.

روبات‌های گزارش‌نویس

به تازگی مقاله‌ نوشته شده توسط هوش مصنوعی جنجالی شده اما آیا قرار است روبات‌ها جای خبرنگارها را بگیرند؟
هوش مصنوعی
این روزها موضوع کاربرد هوش مصنوعی به چالشی خاص و ویژه تبدیل شده است.رحالی‌که استفاده از این فناوری نوین، راه را برای توسعه علم هموارتر از گذشته کرده است، اما برخی بر این باور هستند که به‌کارگیری هوش مصنوعی باعث قدرتمندتر شدن روبات‌ها و خروج کنترل آنها از دست انسان‌ها می‌شود.
مشخص شدن برنده گران‌قیمت‌ترین جایزه آکادمیک

مشخص شدن برنده گران‌قیمت‌ترین جایزه آکادمیک

یک ریاضیدان با حل مجموعه‌ای از معادلات که تاکنون منطق‌پذیر نبوده و تبدیل به کابوس بسیاری از دانشمندان شده بود،

رقیب تسلا وارد می‌شود

حمل و نقل
در سال‌های اخیر بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی، مدل‌های گوناگونی را به‌خود دیده و حالا شرکت «لوسید موتور» می‌تواند به یکی از پرچمداران این صنعت تبدیل شود.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
با افزایش محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی، خودروسازان توجه بیشتری به باتری‌های قدیمی که نیاز به تعویض دارند، می‌کنند.
اپل با طراحی یک ماسک جدید، آن را در اختیار کارمندانش در بسیاری از مراکز و فروشگاه‌های خرده‌فروشی تحت مدیریت خود قرار داده است. به گزارش بلومبرگ، «اپل فیس»، از 3لایه تشکیل شده که نقش فیلتر را در ورود و خروج هوا ایفا می‌کنند و حتی تا 5بار، قابل شست‌‌وشو و استفاده است.