07
دو شنبه 23 خرداد 1401
شماره 8518
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دولت نروژ اعلام کرد که با برچسب زدن به محصولات تولید شده در مناطق اشغالی فلسطین موافق است؛ تصمیمی که با واکنش تند وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روبه‌رو شده است.
هدف ما رهایی از اشغال براساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی است.
جهان‌نما
همزمان با بالا گرفتن تنش لفظی میان مقام‌های سیاسی لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر حق اکتشاف در میدان گازی «کاریش» در دریای مدیترانه، آموس هوکشتاین، مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور امنیت انرژی به بیروت سفر کرده تا میان دوطرف میانجیگری کند.

زمزمه عبور دمکرات‌ها از بایدن

شمار زیادی از نمایندگان دمکرات کنگره در مورد توانایی جو بایدن برای جلب آرای مردم و شکست جمهوریخواهان در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تردید دارند
گزارش
بسیاری از نمایندگان دمکرات آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای 2022مجلس سنا، از تلاش‌های بی‌نتیجه جو بایدن در پیش‌بردن برنامه‌هایش در دولت ابراز ناامیدی کرده‌اند.
جنگ لفظی چین و آمریکا بر سر تایوان

جنگ لفظی چین و آمریکا بر سر تایوان

وزیر دفاع چین اعلام کرد که این کشور برای جلوگیری از استقلال تایوان، آماده نبرد تا آخرین لحظه است
وی فنگ‌هه، وزیر دفاع چین، در نشست امنیتی «شانگری‌لا دیالوگ» در سنگاپور، آمریکا را به قلدری و تصاحب کشورهای منطقه متهم کرد.
روایت وحشت از گوانتانامو
نیویورک‌تایمز برای نخستین‌بار تصاویری از زندان گوانتانامو منتشر کرده که ورود نخستین زندانی‌ها به این کمپ مخوف را پس از حملات 11سپتامبر نشان می‌دهد که اغلب این افراد از افغانستان هستند.