04
دو شنبه 23 خرداد 1401
شماره 8518
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فرهاد همتی، دبیر هیأت عامل صندوق توسعه ملی از ارائه 5پیشنهاد به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف اصلاح شیوه حکمرانی این صندوق خبر داده که یکی از پیشنهادهای ارائه شده این است که ۴۰درصد منابع حاصل از صادرات نفتی سهم صندوق و هرگونه پرداخت از محل منابع صندوق تسهیلات تلقی شود.
میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در یک برنامه تلویزیونی، غیرمستقیم سهم فرصت‌های از‌دست‌رفته در سال‌های گذشته را در وقوع سانحه دلخراش قطار مشهد - یزد برجسته کرده است.
خبر
ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه دیروز، تصمیماتی درباره الزامات پیشبرد اهداف دولت در زمینه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال و ساماندهی فعالیت‌های غیرسازنده برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اتخاذ کرد.
همشهری از قیمت‌گذاری بی‌قاعده مسکن استیجاری گزارش می‌دهد

بازار اجاره در انتظار ضابطه

اجاره
یک هفته تا آغاز رسمی فصل نقل‌وانتقال بازار مسکن باقی مانده و بازار اجاره همچنان رهاشده و متورم است؛ بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بی‌قاعدگی در قیمت‌گذاری واحدهای استیجاری ادامه دارد و حتی مشاوران املاک نیز از قیمت‌های پیشنهادی برخی مالکان شوکه شده‌اند.

زنگ هشدار مصرف بنزین به صدا درآمد

مسئولان اجرایی می‌گویند با روند فعلی مصرف، احتمال واردات بنزین از سال آینده بالاست
اگر مصرف کنترل نشود، ایران دوباره به باشگاه واردکنندگان بنزین تبدیل می‌شود.
مشکل حقوق بازنشستگان روی میز مجلس
یک هفته بعد از ابلاغ مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که اعتراضات بسیاری به‌دنبال داشت، این موضوع در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شد.